    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca
    Date: Sun, 20 Apr 2003 08:31:29 +0800

    In article <s...@z...ski.slupsk.pl>, Jakub Urbaniak wrote:
    > swieczki. Nie do pomyslenia jest, ze obuwie za taka cene "zepsulo" sie juz
    > 3 razy, a nie minelo nawet pol roku. Kiedy przyszla po odbior obuwia
    > okazalo sie, ze reklamacja nie zostala uwzgledniona, bo sprzedawca

    Ile to trwało? Tj od złożenia reklamacji po odpowiedz na nią?
    Czy jest pisemna odmowa?

    > stwierdzil, ze "nie widzi, ze but jest rozklejony". Chociaz wade widac
    > ewidentnie sprzedawca nie zgodzil sie z zarzutami. Zona postanowila nie
    > przyjmowac nie naprawionego towaru, na co sprzedawca zagrozil, ze wysle
    > buty na adres nabywcy. Jak powiedzial, tak zrobil.
    >
    > I tu pytanie, bo dowiedzialem sie, ze sa jakies okreslone postepowania w
    > przypadku reklamacji na podst. KC. Czy sprzedawca ma prawo wyslac

    Nie bawiłbym się w takie gierki proceduralne bo to tylko strata czasu.

    > reklamowany towar do domu ? Dla mnie jest np. logiczne, ze skoro osobiscie
    > zanioslem te buty do reklamacji to osobiscie je odbieram. Praktycznie
    > sprzedawca sam na siebie uwinal bata, bo moge stwierdzic, ze w pudelku nie
    > bylo butow tylko np. dwa kartofle. Ciekawe jestem co by sie teraz stalo
    > jezeli przyszedlbym do sklepu z kwitem do odbioru butow.

    Owszem, MZ możesz :)

    > Czy opinie nt. usterki moze wydac sprzedawca ? Nie powinien rzeczoznawca ?
    > Co radzicie robic ?

    Opinie wydać może, bo czemu nie? To nie (jeszcze) jakaś rozprawa sądowa. W
    sumie przyjmując że była to rękojmia to pozostaje Ci właściwie już droga
    sądowa, no chyba że chciałbyś to dopracować formalnie i złożyć jeszcze raz
    pisemną reklamacje z klarownym zaznaczeniem że jest to z tyt. rękojmi. A
    jeśli nie tp, na początek można się zastanowić nad sądem polubownym.
    Proponuję abyś skontaktował się z Federacją Konsumentów - w Słubsku też
    mają swoich przedstawicieli:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=1

    Pomogą Ci z rzeczoznawcą i resztą. I w ogóle poczytaj sobie różne rzeczy
    na stronach ww.

    --
    Marcin