  • 1. Data: 2002-03-03 09:55:53
    Temat: Kochani...
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

    ...Grupowicze !... Pozalam sobie zadać pytanie na tej właśnie grupie, bo nie
    widzę bardziej kompetentnej:

    Dużo krzyku (i słusznie) o prawo nzabywania naszych ziem przez
    obcokrajowców. Nawiasem mówiąc - chyba kuriozum... Po głębszym namyśle
    należy chyba uznać naszych obecnych decydentów za ZDRAJCÓW STANU... I
    rozstrzelać...
    Ale ja chcę się raz na zawsze czegoś dowiedzieć KONKRETNIE. w tej sprawie.
    "Obcokrajowców" znaczy chyba NIE TYLKO Niemców ? I nie tylko członków Unii
    Europejskiej ? Bo ja sobie tak myślę, że cóż będzie za te kilka lat stało na
    przeszkodzie, żeby co fajniejsze tereny wykupili sobie na prywatną własność
    Rosjanie na przykład ? (:-))))..

    I tu moje pytanie wreszcie: - CZY MY mamy prawo kupowania ziem (no, działek)
    na terenie NIEMIEC ?... Teraz ? Za kilka lat, gdy Niemcy nabędą prawo
    kupowania u nas ? Czy wolno obcokrajowcowi kupić ziemię w Niemczech tak, jak
    Niemcy, tfu, przepraszam.. Unia Europejska tego tak upierdliwie i
    kategorycznie żąda od nas, żeby udostępnić NASZE ziemie do spredaży ?.. Czy
    będzie wlno potem ?..

    Przypuszczam, że NIE wolno, bo trzeba być idiotą, albo Radziwiłłem jakimś za
    odpowiednie łapówy, żeby na coś takiego się zgodzić... Tak myślę. Poprawcie
    mnie, jeśli się mylę...Ale tak se myślem i tak to widzem na mój chłopski
    rozum, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł w mojej prekognicji...

    Pozdrówki, miro
    m...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2002-03-03 13:18:17
    Temat: Re: Kochani...
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "miro" <m...@w...onet.pl> wrote in message news:a5ss0l$21f$1@news.tpi.pl...

    > I tu moje pytanie wreszcie: - CZY MY mamy prawo kupowania ziem (no,
    działek)
    > na terenie NIEMIEC ?...

    Tak

    >Teraz ?

    Tak

    > Za kilka lat, gdy Niemcy nabędą prawo
    > kupowania u nas ? Czy wolno obcokrajowcowi kupić ziemię w Niemczech tak,
    jak
    > Niemcy, tfu, przepraszam..

    Tak (ale tym z państw UE i stowarzyszonych, czyli też Polakom )
    Na dzień dzisiejszy ziemia rolna w dawnych wschodnich Niemczech jest tańsza
    niż w Polsce - czyli bardziej opłaca się kupić ziemię w Niemczech niż w
    Polsce, gdyż jeszcze dostaje się dopłaty bezpośrednie.

    >Unia Europejska tego tak upierdliwie i
    > kategorycznie żąda od nas, żeby udostępnić NASZE ziemie do spredaży ?..

    Gdyż jest to jedena z zasad, na której opiera się UE - swobodny przepływ
    kapitału, osób i towarów.

    Na chłopski rozum: jeżeli jesteś obywatelem jednego państwa UE, to możesz
    pracować, kupować, sprzedawać, mieszkać w każdym z państw UE bez żadnych
    ograniczeń związanych z obrotem międzynarodowym (np. cła, podatki od impotru
    itp.)
    Wporwadzenie ograniczeń w zakupie ziemi (czy przepływie pracowników) narusza
    zasady, na jakich opiera się UE. To tak jakby na dzień dzisiejszy wprowadzić
    zasadę, że mieszkaniec Małopolski nie może pracować w Wielkopolsce czy na
    odwrót - tak samo ziemią i innymi sprawami.

    >Czy
    > będzie wlno potem ?..

    Tak

    MAX

  • 2. Data: 2002-03-03 13:18:17
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "miro" <m...@w...onet.pl> wrote in message news:a5ss0l$21f$1@news.tpi.pl...

    > I tu moje pytanie wreszcie: - CZY MY mamy prawo kupowania ziem (no,
    działek)
    > na terenie NIEMIEC ?...

    Tak

    >Teraz ?

    Tak

> [...]

    zasadę, że mieszkaniec Małopolski nie może pracować w Wielkopolsce czy na
    odwrót - tak samo ziemią i innymi sprawami.

    Tak

    MAX

  • 4. Data: 2002-03-03 13:32:27
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    MAX wrote:

> [...]
    > niż w Polsce - czyli bardziej opłaca się kupić ziemię w Niemczech niż w
    > Polsce, gdyż jeszcze dostaje się dopłaty bezpośrednie.

    W Niemczech wschodnich ziemia nie jest tansza niz w Polsce.
    W Polsce hektar ziemi kosztuje od 1000 zl/ha
    I to ziemi z mozliwoscia dojazdu, blisko miejscowosci.

    Czy mozna poznac cene tanszej ziemi we wschodnich Niemczech ?

    Cena musialaby byc ponizej 300 Euro/ hektar.

    Pamietam kiedys na konferencji spotkalem sie z Ministrem Niemiec d/s
    prywatyzacji, prezesem
    Treuhandanstaltu i zachecal mnie do udzialu w prywatyzacji zakladow w b.
    NRD.
    Warunki byly nastepujace : udzial wlasny 10%, 20% land, 70% bank
    Nie wiem czy ktos z moich kolegow skorzystal z oferty, ale byla
    interesujaca.
    Niemniej nigdy nie slyszalem aby cena ziemi byla na poziomie 600 DM za
    hektar.

    Zatem prosze o zrodla cen ziemi w b. NRD.

    Jacek

  • 5. Data: 2002-03-03 13:37:00
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    MAX wrote:

> [...]
    > zasadę, że mieszkaniec Małopolski nie może pracować w Wielkopolsce czy na
    > odwrót - tak samo ziemią i innymi sprawami.

    Przeciez temat byl juz prezentowany przez ministra rolnictwa.
    Ziemia w Polsce jest ok. 10 razy tansza niz w UE
    i wlasciciel uzywanego samochodu z Niemiec moze kupic za niego w Polsce
    ok. 10-20 hektarow ziemi.
    A w Niemczech kupi kilka arow.

    Gdy ktos twierdzi ze ziemia w b.NRD jest tansza niz w Polsce
    to jednoczesnie twierdzi ze celem wykupu polskiej ziemi nie jest jedynie
    prawo wlasnosci i interes gospodarczy.
    Bo takim interesem jest zakup tanszej ziemi, a nie drozszej, czyli zakup
    ziemi w b.NRD.

    Zatem oczekuje na zrodla potwierdzajace ze grunt rolny w b.NRD jest
    tanszy niz w Polsce.

  • 6. Data: 2002-03-03 19:47:52
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "miro" <m...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przypuszczam, że NIE wolno, bo trzeba być idiotą, albo Radziwiłłem jakimś
    za
    > odpowiednie łapówy, żeby na coś takiego się zgodzić...

    A i owszem. Dlatego uważam że jeden Lepper to za mało w naszym
    "parlamęęęęcie". Przydałoby się dziesięciu Lepperów z kałachami ...

    Pzdr.
    P.D.

  • 7. Data: 2002-03-03 20:03:10
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > A i owszem. Dlatego uważam że jeden Lepper to za mało w naszym
    > "parlamęęęęcie". Przydałoby się dziesięciu Lepperów z kałachami ...

    Dziesięciu Lepperów??? A skąd takich weźmiesz? Przecież idiota skali Leppera
    rodzi się raz na milion lat!

    MAX

  • 8. Data: 2002-03-03 20:03:10
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

  • 9. Data: 2002-03-04 08:11:18
    Od: "Korbolek" <k...@p...pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakimś

    > Dziesięciu Lepperów??? A skąd takich weźmiesz? Przecież idiota skali

    Ma już Jacka :-)

    Pozdrawiam
    Korbolek
    http://www.poznaninaczej.pl

  • 10. Data: 2002-03-05 11:12:38
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

> [...]
    > zasadę, że mieszkaniec Małopolski nie może pracować w Wielkopolsce czy na
    > odwrót - tak samo ziemią i innymi sprawami.

    W Hiszpanii Niemcy wykupili sobie co ciekawsze tereny
    w kurortach. Zaglądają tam na 2 tygodnie w roku.
    Z uwagi na mniejszą liczbę gości miasteczka te
    podupadają. I co z nimi zrobić?
    Żebyś się nie zdziwił jak ja dziesiąt lat
    Niemcy będą mieli większość w polskim parlamencie
    i uchwalą "wynocha stąd podludzie! to nasza niemiecka
    ziemia...".

    Kto nas wtedy przyjmie? Unia Europejska do tej pory
    już się dawno rozsypie. A Polaków nikt nie lubi.

    Pozdrawiam ... Miroo