eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Klawiatura na gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2006-04-26 17:48:06
    Temat: Klawiatura na gwarancji
    Od: Marcin<h...@k...pl>

    Witam!

    Właśnie dostałem klawiaturę do domu przez pocztę. Nie działają w niej dwa
    klawisze, to znaczy działają, ale bardzo mocno trzeba je przyciskać. Nie
    uśmiecha mi się to, skoro miała być taka jak w laptopie (według oferty na
    stronie www)
    Jest ona na gwarancji 12 miesięcznej.

    I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam.

    Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
    Sprzedawca?

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź,
    MH

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 2. Data: 2006-04-26 18:34:14
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin napisał(a):
    > Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
    > Sprzedawca?

    a co mówi gwarancja?
    ewentualnie możesz skorzystać nie z gwarancji, a z odpowiedzialności
    sprzedawcy za niezgodność towaru z umową, a wtedy sprzedawca musi
    zwrócić koszty przesyłki - art.8 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej
    więcej - www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG


  • 3. Data: 2006-04-26 22:20:56
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: Marcin<h...@k...pl>

    Dziękuje za odpowiedź. No tak było w opisie na stronie Sprzedawcy:

    "ZASADY SPRZEDAŻY:

    Gwarancja

    *
    Termin gwarancji zawsze podany w opisie aukcji ( od dnia zakupu do końca
    gwarancji )
    *
    dokument gwarancyjny : potwierdzenie odbioru przesyłki lub pisemna
    gwarancja, paragon, faktura

    Reklamacja

    *
    zgłoszenia reklamacyjne przejmowane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu
    : mail lub telefonicznie
    *
    wadliwy towar ( który nie posiada uszkodzeń mechanicznych ) od dnia zakupu
    do 3 dni wymiana na nowy
    *
    zgłoszenia reklamacyjne realizowane do 21 dni roboczych ( ten opis nie
    dotyczę gwarancji producenta )
    *
    Do paczki z reklamacją potrzeba dołączyć : dokładny opis usterki i zwrotny
    adres
    *
    Koszt przesyłki reklamacyjnej pokrywa nadawca "


    I jak to się ma do przepisów, co obowiązuje? Czy to co on sobie zapisał?
    Reklamacja czy gwarancja?
    Nie dostałem żadnego dokumentu gwarancyjnego...
    Sprzęt dzisiaj dostałem i dzisiaj wystosowałem maila do Sprzedawcy.

    Proszę o pomoc.
    MH









    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 4. Data: 2006-04-27 05:26:50
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    to co napisales to postanowienia umowne, z ktorych mozesz skorzystac albo
    nie... zawsze pozostaje Ci niezgodnosc z umowa


    pozdrawiam
    Ł



  • 5. Data: 2006-04-27 05:41:51
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: Marcin<h...@k...pl>

    Aha..

    Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe) - które są o wiele mniej
    korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał --> nie
    skorzystam....

    No to badzo dziękuję Wam wszystkim za pomoc, chyba moje wątpliwości zostały
    rozwiane:-)


    Miłego czwartku i pozdrawiam,
    MH, Kraków

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 6. Data: 2006-04-27 16:34:50
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>


    Użytkownik "Marcin" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:e2pliv$sgt$1@opal.futuro.pl...
    > Aha..
    >
    > Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe)

    o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ???

    - które są o wiele mniej
    > korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał -->
    > nie
    > skorzystam....
    >

    chyba sie nie rozumiemy
    niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi
    lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania

    o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo
    zagadnienie ale w sposob odmienny

    pozdrawiam
    Ł




  • 7. Data: 2006-04-27 17:21:25
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: Marcin<h...@k...pl>

    >

    > o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ???
    >

    ..o tych na stronie Sprzedawcy, które sobie sam ustanowił..

    > - które są o wiele mniej
    > > korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał -->
    > > nie
    > > skorzystam....
    > >
    >
    > chyba sie nie rozumiemy
    > niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi
    > lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania
    >

    Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia??
    Ustawa gra tutaj pierwsze skrzypce, tak?:-)

    > o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo
    > zagadnienie ale w sposob odmienny

    Hmm, to pewnie deroguje ale nie wtym wypadku (chociaż jest to samo zagadnienie:| )

    To teraz mam mętlik lekki:-)
    Pozdrawiam,
    MH

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info


  • 8. Data: 2006-04-27 17:36:20
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marcin napisał(a):

    > I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam.
    >
    > Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
    > Sprzedawca?

    SKoro klawiatura dziala, kupowales ja przez Internet/poza siedziba
    firmy, to masz prawo do jej zwrotu w ciagu 10 dni, bez podania
    przyczyny. Koszty wysylki ponosisz Ty.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 9. Data: 2006-04-27 17:45:07
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin napisał(a):
    > Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia??

    mają - co do gwarancji
    ale nie trzeba korzystać z gwarancji (umowy), tylko można z uregulowań
    ustawowych

    KG


  • 10. Data: 2006-04-27 18:36:07
    Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
    Od: Marcin<h...@k...pl>

    Witajcie!

    Sprzedawca odpisał, że mam wysłać klawiaturę do niego i podać opis wady:
    Tak ująłem to w liście do niego...

    "Chciałem złożyć reklamację zakupionej na jednej z aukcji klawiatury. Nazwa
    przedmiotu oraz numer aukcji: Klawiatura xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, nr aukcji:
    xxxxx). Po otrzymaniu przesyłki (dn. 26.04.2006) podłączyłem klawiaturę
    i zaczałem jej używać. Od razu jednak stwierdziłem, że klawiatura posiada wadę.
    Mianowicie dwa klawisze z klawiatury numerycznej działają nieprawidłowo.
    Są to umieszczone obok siebie klawisze: * oraz /

    By znaki te ukazały się na ekranie trzeba je bardzo mocno przyciskać,
    a nie tak jak zapewniał opis aukcji, że klawisze będą działać lekko i to jak w
    laptopie, czyli po delikatnym naciśnięciu. Pozostałe klawisze wydają się działać
    poprawnie i nie trzeba używać siły, by z nich korzystać.

    Bardzo proszę o w miarę możliwości szybką wymianę klawiatury
    (piszę pracę magisterską) na nową, tego samego typu i modelu jaką otrzymałem
    wcześniej, ale także na taką, która będzie spełniała moje oczekiwania związane z
    opisem aukcji, a więc której wszystkie klawisze będą działać lekko i wszystko
    będzie w porządku."
    -------------

    Ciekaw jestem ile trwać będzie wymiana towaru i czy nastąpi zwrot kosztów
    poniesionych na wysyłkę towaru niezgodnego z umową do Sprzedawcy..

    Pozdrawiam,MH


    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1