  • 1. Data: 2003-02-18 17:47:10
    Temat: Kiedy wypłata pensji i świadectwo pracy.
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc w nstp. sprawie, do końca stycznia byłem
    pracownikiem jednej z firm zagranicznych z oddziałem w Polsce do dnia
    dzisiejszego nie otrzymałem pensji za miesiąc styczeń, zwrotu kosztów
    (paliwo, itp.), świadectwa pracy. Ale wypłacili premie za grudzień (sic!).
    Ponieważ firma nie odpowiedziała na wysłane pismo z prośbą o przesłanie
    zaległego wynagrodzenia i wystawienie świadectwa pracy, proszę powiedźcie
    ile czasu należy czekać przed oddaniem sprawy do sądu pracy i czy można
    domagać się odszkodowania (np. za brak świadectwa pracy).
    Ostatnie, czy jeśli byłem w delegacji (i była ona rozliczona) to należą
    mi się płatne nadgodziny.

    Dziękuję i Pozdrawiam

    Mirek

  • 2. Data: 2003-02-18 18:22:10
    Temat: Re: Kiedy wypłata pensji i świadectwo pracy.
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mirek napisał:
> [...]
    > ile czasu należy czekać przed oddaniem sprawy do sądu pracy i czy można
    > domagać się odszkodowania (np. za brak świadectwa pracy).

    Świadectwo pracy powinni wydać niezwłocznie nie później jednak niż 7 dni po
    rozwiązaniu umowy o prace. Wynagrodzenie zgodnie z regulaminem wynagrodzeń a gdy
    takowego brak to w ostatnim dniu miesiąca. Polecam poinformowanie lokalnego
    inspektora pracy i skierowanie pozwu do sądu.

  • 3. Data: 2003-02-19 07:11:29
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    lokalnego
    > inspektora pracy i skierowanie pozwu do sądu.

    A wg mnie a guuuuuuuuuuu
    rozp MPiPS z 15 maja 1996 r. w paragrafie 2 tak stanowi.

    Par.1 ust.1 Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi
    ..... na piśmie - w dniu , w którym nastąpiło rozwiązanie lub wygaśnięcie
    stosunku pracy.

    I to jest logiczne - rzecież miał czas podczas wypowiedzenia przygotować
    świadectwo.

    Par.1 ust. 2 Jeżeli wydanie świadectwa pracy pracownikowi nie jest możliwe,
    pracodawca, niepóźniej niż w ciągu 7 dni od dnia ustania pstosunku pracy,
    przesyła świadectwo pracownikowi.

    Ten punkt rozumiem w ten sposób, że pracownik już ma w dupie racdawcę i na
    jego widok rzygać my się chce, więc ustawodawca dopuścił wysłanie dokumentu,
    bo pracownika nie było ..........

    JASNE KURNA?!!!!!!!!!!!!

    :))))))))))))))))))
    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2003-02-19 07:22:45
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > domagać się odszkodowania (np. za brak świadectwa pracy).
    > Ostatnie, czy jeśli byłem w delegacji (i była ona rozliczona) to

    Wynagrodzenie ?????????
    no cóż to zależy jak mają zapisane w regulaminie pracy.
    Mogą wypłacić w następnym miesiącu ...... powód ..... właśnie rozliczenie
    godzin pracy i ewentualnych nadgodzin.

    Delegacja, rozumiem podróż służbowa ......... i nadgodziny ......... tu już
    kurna chyba przesadziłeś.
    Dzień wolny Ci się należy i to wtedy, jak późno wrócisz a wcześnie masz
    wstać do pracy.
    Już nie przesadzaj wystarczy co masz, tzn. co Ci sę należy.
    Jeśli masz roszczenia to najlepiej do Sądu Pracy, jaki masz w umowie, lub do
    Inspekcji Pracy

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2003-02-19 08:56:00
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wstać do pracy.
    > Już nie przesadzaj wystarczy co masz, tzn. co Ci sę należy.
    Dziekuję za zainteresowanie.

    W sprawie nadgodzin. Pracowałem jako Przedstawiciel Handlowy, więc większość
    wyjazdów trwała powyżej 12h, a nastepnego dnia do pracy.

    Pozdrawiam.