  • Data: 2014-05-09 12:17:03
    Temat: Kiedy wygasa(?) prawo wlasnosci
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien dobry

    Tak sie ostatnio zastanawialem kiedy formalnie wygasa prawo wlasnosci
    jakiejs nierejestrowanej "ruchomosci" (czyli nie np. samochodu) tylko
    powiedzmy hmm.. dlugopisu/aparatu/telefonu/klucza francuskiego etc.

    Czy jesli powiedzmy zostawie na lawce w parku klucz francuski -
    swiadomie (nie, ze zgubilem/zapomnialem) to on juz przestaje byc moj? I
    jesli ktos go wezmie to zasadniczo jest juz "jego"? Zakladamy, ze nie
    bede udawal, ze zgubilem - chodzi mi formalnie o to czy takie
    zostawienie implikuje swoiste "zrzeczenie" sie wlasnosci rzeczy.

    I nie chodzi mi o to, ze chce smieci zostawiac w parkach :)

    --
    jarek