  • 1. Data: 2003-01-17 14:55:34
    Temat: Kiedy postepowanie procesowe a kiedy bezprocesowe?
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    Mam pytanie do prawnikow lub praktykow. W jakim przypadku postepowanie sadowe
    jest procesowe a w jakim bezprocesowe? Czy zalezy to od wydzialu do ktorego
    skierowany jest pozew?

    Jacek

  • 2. Data: 2003-01-17 20:42:30
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    sadowe
    > jest procesowe a w jakim bezprocesowe? Czy zalezy to od wydzialu do

    To zalezy od charakteru sprawy.

    Np. gdy scigasz kogos o zaplate dlugu, to postepowanie sadu
    reguluja przepisy o procesie (postepowanie procesowe)

    Gdy chcesz nabyc spadek to jest to postepowanie nieprocesowe,
    nazywane kiedys niespornym (nie ma "bezprocesowego).

    Dokladnie reguluje to Kodeks Postepowania Cywilnego.

    KOnrad

  • 3. Data: 2003-01-18 12:06:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b09q1j$n48$...@w...wro.vectranet.pl...
> [...]
    > nazywane kiedys niespornym (nie ma "bezprocesowego).
    >

    > Dokladnie reguluje to Kodeks Postepowania Cywilnego.

    zapewne :-)

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-20 18:28:55
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    sadowe
    > jest procesowe a w jakim bezprocesowe? Czy zalezy to od wydzialu do ktorego

    Chodzi mi o uniewaznienie uchwaly wspolnoty (niezgodnosc z ustawa).
    Jak byloby w tym przypadku??
    Jacek

  • 5. Data: 2003-01-20 21:47:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

    > Chodzi mi o uniewaznienie uchwaly wspolnoty (niezgodnosc z ustawa).
    > Jak byloby w tym przypadku??

    roszczenie procesowe to takie ,które się wszczyna przez osobę dochodzącą
    swoich praw...
    roszczenie nieprocesowe /niesporne / to takie które rozstrzyga ściśle
    okreslone sprawy np.stwierdzenie nabycia spadku ,zasiedzenie
    ,ubezwłasnowolnienie ...
    różnica polega na tym ,że nieprocesowe można wszcząć również z urzędu ...

    więc w twoim przypadku ???

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-20 23:03:25
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

    > Chodzi mi o uniewaznienie uchwaly wspolnoty (niezgodnosc z ustawa).
    > Jak byloby w tym przypadku??
    Procesowe. Pozew o uznanie uchwaly za niewazna kierujesz do wydzialu
    cywilnego SR. Tak mi sie przynajmniej zdaje na pierwsze widzenie. Jutro
    moze wiecej, jak poszperam.
    JG

  • 7. Data: 2003-01-20 23:07:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jan Galazka <J...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:lp8rwanlatbj$....@4...net...
    > Procesowe. Pozew o uznanie uchwaly za niewazna kierujesz do wydzialu
    > cywilnego SR. Tak mi sie przynajmniej zdaje na pierwsze widzenie. Jutro
    > moze wiecej, jak poszperam.

    prawidlowo do cywilnego...

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-21 14:19:29
    Od: j...@p...onet.pl

    > Użytkownik Jan Galazka <J...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    > napisał:lp8rwanlatbj$....@4...net...
    >
    >  prawidlowo do cywilnego...
    >
    > Sandra

    Wnioskuje o uniewaznienie uchwaly i o swrot kosztow sadowych (80PLN). Czy
    prawda jest, ze jesli przegram to zaplace za adwokata wspolnoty?
    Rzecz dotyczy uchwalenia przez wspolnote oplat za zarzadzanie nieruchmowscia
    w stalek kwocie w przeliczniu na kazde mieszkanie, a nie w zazleznosci od
    metrazy jak mowi ustawa.

    Jacek

  • 9. Data: 2003-01-21 16:47:56
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Wnioskuje

    sam jako jedyny?

    o uniewaznienie uchwaly i o swrot kosztow sadowych (80PLN). Czy
    > prawda jest, ze jesli przegram to zaplace za adwokata wspolnoty?

    tak

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-21 18:36:18
    Od: j...@p...onet.pl

    > Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:1...@n...onet.pl...
    >
    > sam jako jedyny?

    tak

    > o uniewaznienie uchwaly i o swrot kosztow sadowych (80PLN). Czy
    >
    > tak
    >
    > Sandra

    Czy slyszalas moze cos o "bataliach" ze wspolnotami w sadzie? Sprawa dotyczy
    uchwalenia przez wspolnote nowego sposobu pobierania zaliczek tyt. kosztow
    zarzadu nieruchomoscia. Maja byc one ponoszone w stalej kwocie na mieszkanie,
    a nie jak mowi ustawa - w zaleznosci od udzialu w nieruchomosci, czyli
    metrazu.

    Jacek