    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy postepowanie procesowe a kiedy bezprocesowe?
    Date: Fri, 17 Jan 2003 21:42:30 +0100

    > Witam
    > Mam pytanie do prawnikow lub praktykow. W jakim przypadku postepowanie
    sadowe
    > jest procesowe a w jakim bezprocesowe? Czy zalezy to od wydzialu do
    ktorego
    > skierowany jest pozew?
    >
    > Jacek

    To zalezy od charakteru sprawy.

    Np. gdy scigasz kogos o zaplate dlugu, to postepowanie sadu
    reguluja przepisy o procesie (postepowanie procesowe)

    Gdy chcesz nabyc spadek to jest to postepowanie nieprocesowe,
    nazywane kiedys niespornym (nie ma "bezprocesowego).

    Dokladnie reguluje to Kodeks Postepowania Cywilnego.

    KOnrad