  • 1. Data: 2003-01-17 16:14:45
    Temat: 1-y, niepłatny dzien zwolnienia a urlop na żądanie
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    Czy można pierwszy, niepłatny dzień zwolnienia lekarskiego pokryć jednym
    dniem urlopu "na żądanie"?

    Czy pracodawca może skutecznie udzielć urlopu pracownikowi niezdolnemu do
    pracy?

    Jak to właściwie jest?
    I czy jest to jakoś uregulowane ustawą?

    TIA

    Gosia

  • 2. Data: 2003-01-17 16:37:52
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    In pl.praca.dyskusje Evian <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dniem urlopu "na żądanie"?

    > Czy pracodawca może skutecznie udzielć urlopu pracownikowi niezdolnemu do

    Obawiam sie, ze jednak to by bylo (gdyby bylo ;-)) co najwyzej przesuniecie
    bezplatnego dnia o jeden dzien dalej.
    nie mozna byc _jednoczesnie_ na urlopie i na chorobowym.
    ale nie potrafie pokazac na to paragrafa...

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-01-17 16:41:05
    Od: "Wasyl..." <w...@w...pl>

    Użytkownik Evian <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b099n5$2neb$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > dniem urlopu "na żądanie"?
    > Czy pracodawca może skutecznie udzielć urlopu pracownikowi niezdolnemu >do

    Ja tam prawnikiem nie jestem ale moze to? :

    Art. 165. Jeżeli pracownik nie może rozpocząć urlopu w ustalonym terminie z
    przyczyn usprawiedliwiających nieobecność w pracy, a w szczególności z
    powodu:
    1) czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby,
    pracodawca jest obowiązany przesunąć urlop na termin późniejszy.

    i to :
    Art. 1672. Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. >>Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia urlopu.<<

    pozdrawiam
    w...@w...pl

  • 4. Data: 2003-01-17 17:01:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wasyl... <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b09bq3$7jf$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > 1) czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby,
    > pracodawca jest obowiązany przesunąć urlop na termin późniejszy.

    i to własnie jest to :-) odn. pytania zainteresowanego...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-17 17:04:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Evian <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b099n5$2neb$...@n...ipartners.pl...
    > Czy można pierwszy, niepłatny dzień zwolnienia lekarskiego pokryć jednym
    > dniem urlopu "na żądanie"?

    tu mozesz pomyslec o nowym przepisie umożliwiajacym otrzymanie urlopu w tym
    samym dniu / dot.4 dni /

    > Czy pracodawca może skutecznie udzielć urlopu pracownikowi niezdolnemu do
    > pracy?

    nie może ,musi przesunac urlop na pozniejszy termin

    > Jak to właściwie jest?
    > I czy jest to jakoś uregulowane ustawą?

    wszystko masz w k.p jedynie dobrze sie wczytać :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-20 09:21:28
    Temat: Re: 1-y, niepłatny dzien zwolnienia a urlop na ż?danie
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > nie może ,musi przesunac urlop na pozniejszy termin

    > wszystko masz w k.p jedynie dobrze sie wczytać :-)

    No właśnie, tez tak uwazam, ale w komentarzach pojawiających sie _przed_
    wprowadzeniem nowelizacji KP pojawialy sie informacje, ze pracownik na
    zwolnieniu trwającym poniżej 6 dni bedzie mógł pierwszy, niepłatny dzien
    zastąpić urlopem.
    A dla mnie to nie wynikała z żadnego zapisu w KP. Tak wiec chyba chodziło
    komentującym o to zeby ten 1 dzien urlopu wykorzystać _zamiast _ zwolnienia.
    No i chciałam sie upewnić....

    BTW dziękuje wszyskim za wskazówki
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2003-01-20 09:26:26
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Evian wrote:

> [...]
    > wprowadzeniem nowelizacji KP pojawialy sie informacje, ze pracownik na
    > zwolnieniu trwającym poniżej 6 dni bedzie mógł pierwszy, niepłatny dzien

    Nie zrozumialas. W wypadku zwolnienia jednodniowego, podpadajacego pod
    przepis o zwolnieniu tygodniowym, pracownik moze wybrac urlop zamiast
    zwolnienia, bo to bardziej mu sie oplaca (w przypadku zwolnienia
    jednodniowego nie dostaje zadnych pieniedzy). Slowo MOZE oznacza, ze
    zwolnienie niszczy, albo wogole nie idzie do lekarza (ma np.
    niestrawnosc), tylko wystepuje o jednodniowy urlop --> ma to za zadanie
    zlikwidowac fikcje jednodniowych chorob i jednoczesnie ulatwic
    pracownikowi zycie (co to za biznes latac po miescie z, za
    przeproszeniem, sraczka).

    > A dla mnie to nie wynikała z żadnego zapisu w KP. Tak wiec chyba chodziło
    > komentującym o to zeby ten 1 dzien urlopu wykorzystać _zamiast _ zwolnienia.
    > No i chciałam sie upewnić....

    Flyer

  • 8. Data: 2003-01-21 11:26:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Evian" <e...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > dniem urlopu "na żądanie"?
    >
    > Czy pracodawca może skutecznie udzielć urlopu pracownikowi niezdolnemu do

    Wyglada na to, ze nie...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-22 10:45:21
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

    flyer wrote:

    > Nie zrozumialas.

    Zrozumiała. Bo rzeczywiscie zasiali nieco zamętu i
    ja również słyszałam taką wersję. Dopiero potem
    się z niej cichutko wycofano.

    W wypadku zwolnienia jednodniowego, podpadajacego pod
    > przepis o zwolnieniu tygodniowym, pracownik moze wybrac urlop zamiast
    > zwolnienia,

    To chyba żadna nowosć, prawda?
    Co drugi tak wszak czyni...

    Aleksandra