  • 1. Data: 2007-01-16 12:38:01
    Temat: Kazus z Onetu (karne)
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Kazus :

    Nikola M., piłkarz Wisły Kraków, odpowie przed sądem za naruszenie
    nietykalności cielesnej policjanta i zmuszanie funkcjonariusza do
    zaniechania czynności służbowych. Grozi mu kara do trzech lat więzienia -
    pisze "Dziennik Polski".
    Nikola M. w 2005 roku przejechał skrzyżowanie na czerwonym świetle.
    Policjanci, którzy go zatrzymali, wyczuli alkohol. Piłkarza NIE UDAŁO SIĘ
    jednak zbadać alkomatem, bo - po szarpaninie z funkcjonariuszami - wyrwał
    się i uciekł. Nie zatrzymały go nawet strzały ostrzegawcze. Kilka dni
    później futbolista "Białej Gwiazdy" stawił się w jednym z krakowskich
    komisariatów, gdzie został przesłuchany w charakterze podejrzanego.
    Prokuratura postawiła mu zarzut JAZDY PO PIJANEMU, naruszenia nietykalności
    cielesnej policjanta i zmuszania funkcjonariusza do zaniechania czynności
    służbowych, a także zastosowała wobec piłkarza środki zapobiegawcze: 7
    tysięcy złotych poręczenia majątkowego i zakaz opuszczania kraju.

    Jeśli przyjąć, że pismaki opisali całą prawdę, to czy Policja mogła Waszym
    zdaniem postawić zarzut z 178a/1 kk ? Bo jak dla mnie nie bylo podstaw
    dowodowych.
    Swoja droga to przydalby sie jeszcze zarzut za wykroczenie to jest
    przejechanie na czerwonym swietle.

    Cezar

  • 2. Data: 2007-01-16 15:46:18
    Temat: Re: Kazus z Onetu (karne)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cezar napisał(a):

    > Jeśli przyjąć, że pismaki opisali całą prawdę, to czy Policja mogła Waszym
    > zdaniem postawić zarzut z 178a/1 kk ?

    Pewnie że mogła. Czym innym jest postawienie zarzutu od skazania za ten
    czyn, ale oskarżyciele pewnie wzorem szefa nie zauważają różnicy.

    W sumie nawet nie wiadomo po co wysilać się z takim zarzutem. Skazać
    gościa za 224 kk + zabrać mu prawo jazdy na podstawie art. 87 kw.

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-16 17:11:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli przyjąć, że pismaki opisali całą prawdę, to czy Policja mogła Waszym
    > zdaniem postawić zarzut z 178a/1 kk ? Bo jak dla mnie nie bylo podstaw
    > dowodowych.

    Są. Policjanci wyczuli woń alkoholu. jak to oceni sąd, to już inna sprawa, bo
    piłkarz może się uprzeć, że alkoholem się mył. Ale wobec jego ucieczki to może
    być różnie.

  • 4. Data: 2007-01-16 17:59:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Woń alkoholu nie pozwala ocenić jego stężenia, a więc odróżnić przestępstwa od
    > wykroczenia. Skończy się na przypisaniu wykroczenia.

    Niekoniecznie. Policjanci choćby mogli ustalić, z kim pił i przesłuchać na tę
    okoliczność pozostałych uczestników imprezy, co pozwoliło by ustalić ile wypił.
    to, że uciekł policjantom przemawia na jego niekorzyść.

  • 5. Data: 2007-01-16 18:00:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakie zachowanie?

    Bełkotliwa mowa, zataczanie się itd.

  • 6. Data: 2007-01-16 18:30:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

  • 7. Data: 2007-01-16 18:38:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Woń alkoholu nie pozwala ocenić jego stężenia, a więc odróżnić
    > przestępstwa od wykroczenia.

    ale zachowanie już może

    > Skończy się na przypisaniu wykroczenia.

    zapewne tak

    KG

  • 8. Data: 2007-01-16 18:43:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > ale zachowanie już może

    Jakie zachowanie?
    Podobne zachowanie (odmowa poddania się badania, ucieczka i szarpanie
    się z policjantami) może mieć miejsce w przypadku obawy popełnienia
    wykroczenia i groźby zabrania prawa jazdy.
    Skończy się w tym zakresie na pewno na wykroczeniu, chyba że oskarżony
    będzie się nadmiernie produkował i chlapnie co pił i kiedy.

    --
    @2007 Johnson

  • 9. Data: 2007-01-16 18:52:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Jakie zachowanie?
    > Podobne zachowanie (odmowa poddania się badania, ucieczka i szarpanie
    > się z policjantami) może mieć miejsce w przypadku obawy popełnienia
    > wykroczenia i groźby zabrania prawa jazdy.

    takie tak, inne szczegóły zachowania się takiej osoby mogą już wskazywać
    na nietrzeźwość (może nie mógł ustać albo coś podobnego)

    KG

  • 10. Data: 2007-01-16 18:55:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > takie tak, inne szczegóły zachowania się takiej osoby mogą już wskazywać
    > na nietrzeźwość (może nie mógł ustać albo coś podobnego)

    No jakby nie mógł ustać to by im chyba nie uciekł :) Chyba że oni też
    nie mogli ustać :)

    --
    @2007 Johnson