  • Data: 2005-05-31 11:40:22
    Temat: Kara za rozwiązanie umowy (IDEA)
    Od: Alex<a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krótko i na temat:

    Podpisałem umowę z IDEĄ na warunkach promocyjnych (1 rok). W umowie było
    zastrzeżenie, że w przypadku rozwiązania umowy przed upływem roku operator
    nalicza karę umowną.
    Pod koniec tego okresu miałem problemy z "płynnością finansową" i ze względu na
    niezapłacone (chyba 2 kolejne) rachunki operator przysłał mi wypowiedzenie
    umowy ze skutkiem natychmiastowym.
    W piśmie było zaznaczone, że jeżeli należność z tytułu niezapłaconych rachunków
    wpłynie do 30dni to będe mógł ponownie podpisać umowę, a kara umowna
    zostanie cofnięta.
    Oczywiście nie zapłaciłem.

    Po równo 3 miesiącach od wypowiedzenia umowy dostaje notę obciążającą mnie
    wspomniana kara umowną - termin płatności chyba 3 tygodnie.
    Kilka dni wcześniej dostałem fakturę korygującą (na minus) abonamen naliczony z
    góry za okres w którym umowa została wypowiedziana.

    Moje pytanie:
    Czy operator miał prawo 3 miesiące po wygasnięciu umowy obciążyć mnie tą karą
    czy może powinien zrobić to w momencie wypowiedzenia umowy?
    Czy są przepisy regulujące takie sprawy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info