  • 1. Data: 2009-11-01 11:24:40
    Temat: Brak OC - kto ponosi odpowiedzialnosc?
    Od: Michał B. <g...@o...pl>

    Witam

    Nastepujaca sytuacja:
    Jestem wlascicielem auta (na mnie jest zarejestrowany), ale na co dzien
    uzytkuje go inna osoba.
    Czy jesli nie wykupie OC a uzytkownik auta bedzie sie nim poruszal i
    zostanie zatrzymany do kontroli, to kto ponosi jakie konsekwencje?

    Czy ja jako wlasciciel zostaje ukarany jakims mandatem lub inna grzywna?
    Czy kierujacy pojazdem zostaje ukarany mandatem?
    Czy auto moze zostac odholowane?

    Pozdrawiam!

    M.

  • 2. Data: 2009-11-01 13:54:47
    Temat: Re: Brak OC - kto ponosi odpowiedzialnosc?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Nov 2009 12:24:40 +0100, Michał B. napisał(a):

    > Czy ja jako wlasciciel zostaje ukarany jakims mandatem lub inna grzywna?

    Jako właściciel masz obowiązek te OC wykupić.

    > Czy kierujacy pojazdem zostaje ukarany mandatem?

    Za jazdę bez ważnego dokumentu OC

    > Czy auto moze zostac odholowane?

    Nie

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-11-01 14:26:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

    > Jako właściciel masz obowiązek te OC wykupić.

    > Za jazdę bez ważnego dokumentu OC

    > Nie

    Wspomniałbym jeszcze o karach za brak OC.

  • 4. Data: 2009-11-01 17:55:11
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Wspomniałbym jeszcze o karach za brak OC.

    Dokladnie - uzytkownik moze dostac mandat od policji, wlasciciel kare od UFG.

    --
    Kaziu

  • 5. Data: 2009-11-06 07:52:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    scream pisze:
    > Nie

    Albowiem? Dalej takim autem jechać nie wolno i zostanie zatrzymany dowód
    rejestracyjny. Jeżeli więc będzie się znajdowało w miejscu zagrażającym
    bezpieczeństwu albo utrudniającym ruch, zostanie odholowane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek