  • 1. Data: 2003-11-05 13:51:45
    Temat: Kapitał początkowy
    Od: "ELioT" <t...@N...wp.pl>

    Witam,
    wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że nie zbiera się danych do kapitału
    początkowego jeśli ktoś był zatrudniony przed 1.01.1999 krócej niż 6
    miesięcy. Czy to prawda?
    pzdr
    Tomek

  • 2. Data: 2003-11-05 14:44:52
    Temat: Re: Kapitał początkowy
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Użytkownik ELioT <t...@N...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@2...17.164.70...
> [...]
    > wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że nie zbiera się danych do kapitału
    > początkowego jeśli ktoś był zatrudniony przed 1.01.1999 krócej niż 6

    Niestety prawda:((( podstawy nie ma pod reką, ale byłam "z sobą" w
    ZUS-ie i dowiedziałam się, że za mojego męża, który zaczął pracować od
    01.11.1998 - mam nie przynosić.
    Też nie rozumiem dlaczego....... Państwo się wzbogaci.
    nawet take dywagacje prowadziłam z Pnią z okienka: zakładając, że ktoś
    zaczął pracę np. 03.06.1998 ze stawką 10.000 zł (tak mu się
    poszczęściło-ktoś docenił w pierwszej pracy;)))) to co wtedy????
    hmmmmmmm pasożyty w Rządzie mają wypas.... szkoda słów.

    MSP

  • 3. Data: 2003-11-06 07:56:26
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

> [...]
    > poszczęściło-ktoś docenił w pierwszej pracy;)))) to co wtedy????
    > hmmmmmmm pasożyty w Rządzie mają wypas.... szkoda słów.

    nie jestem autorytetem w tej materii, ale z tego co ja rozumiem, to nie
    macie sie czym przejmowac. Obliczanie kapitalu poczatkowego sprzed 1998 roku
    wynikalo z tego, ze wowczas zaklad pracy, ktory mial powyzej 20
    zatrudnionych osob placil skladki zbiorczo - za wszystkich zatrudnionych i
    taka zbiorcza skladke otrzymywal ZUS. I stad koniecznosc obliczenia k.p.
    Po '98 skladki placi sie imiennie i nie nalezy naliczac kapitalu, bo
    wszystko juz (teoretycznie hehe) idzie na konkretne konto konkretnej osoby
    :))) a kapital sie zbiera :)))
    jesli sie myle prosze niech ktos sprostuje
    pozdrawiam serdecznie!

  • 4. Data: 2003-11-06 08:20:15
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Użytkownik Monika <y...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bocue4$5pi$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > taka zbiorcza skladke otrzymywal ZUS. I stad koniecznosc obliczenia k.p.

    Jedno sprostowanie- nie ma znaczenia, czy zakład zatrudniał 5, 10, 20 czy
    100 pracwników. KAŻDY z nich musi odebrać od byłego pracodawcy
    Rp-7 i mieć naliczony kapitał.

    MSP