    From: "Monika" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kapitał początkowy
    Date: Thu, 6 Nov 2003 08:56:26 +0100

    > Niestety prawda:((( podstawy nie ma pod reką, ale byłam "z sobą" w
    > ZUS-ie i dowiedziałam się, że za mojego męża, który zaczął pracować od
    > 01.11.1998 - mam nie przynosić.
    > Też nie rozumiem dlaczego....... Państwo się wzbogaci.
    > nawet take dywagacje prowadziłam z Pnią z okienka: zakładając, że ktoś
    > zaczął pracę np. 03.06.1998 ze stawką 10.000 zł (tak mu się
    > poszczęściło-ktoś docenił w pierwszej pracy;)))) to co wtedy????
    > hmmmmmmm pasożyty w Rządzie mają wypas.... szkoda słów.
    >
    > MSP

    nie jestem autorytetem w tej materii, ale z tego co ja rozumiem, to nie
    macie sie czym przejmowac. Obliczanie kapitalu poczatkowego sprzed 1998 roku
    wynikalo z tego, ze wowczas zaklad pracy, ktory mial powyzej 20
    zatrudnionych osob placil skladki zbiorczo - za wszystkich zatrudnionych i
    taka zbiorcza skladke otrzymywal ZUS. I stad koniecznosc obliczenia k.p.
    Po '98 skladki placi sie imiennie i nie nalezy naliczac kapitalu, bo
    wszystko juz (teoretycznie hehe) idzie na konkretne konto konkretnej osoby
    :))) a kapital sie zbiera :)))
    jesli sie myle prosze niech ktos sprostuje
    pozdrawiam serdecznie!