  • 51. Data: 2004-05-18 15:22:00
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > :
    > : Przewoznik zmienia trase z powodu pasazera, pasazer wywoluje owa zmiane.
    > :
    >
    > wystarczy ze z kanarem pojedzie do zajezdni a tam bedzie czekac policja.

    Tutaj jest mała przeszkoda, bo zasadniczo kanar nie ma prawa uwięzić
    pasażera ani wywozić go gdzież "w pole".

  • 52. Data: 2004-05-18 15:23:25
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Dyskusja była o legitymowaniu przez kontrolera i telefonicznym
    > potwierdzaniu na Policji.

    Jak juz mamy rozmawiac o czyms co nie istnieje to zdecydowanie wolalbym o
    kosmitach - bardziej wciągające ;-))

    pdr
    Olo

  • 53. Data: 2004-05-18 15:24:49
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Dziś widziałem za to fajny widoczek. Ale nie w Polsce.
    > Pasażer w metrze nie miał biletu i wyszedł w kajdankach.

    To istotnie musiało być piękne :-)
    Można wiedzieć co to za wspaniały kraj?

    pdr
    Olo

  • 54. Data: 2004-05-18 15:26:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
    > Ta dyskusja kto chce, a kto nie chce zmieniać trasy przejazdu już była.
    > Nie zaczynaj od nowa.
    > Wniosek jest krótki nie masz racji.

    Takiego wniosku nie było.

    KG

  • 55. Data: 2004-05-18 15:26:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > nie mam.

    masz :)

    KG

  • 56. Data: 2004-05-18 15:31:55
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 1. Czy kontroler moze zatrzymac osobe bez biletu w autobusie ? Zaluzmy, ze
    > autobus staje i czeka na policje, a gapowicz chce wysiasc.

    Dopoki nie stosuje wobec gapowicza przemocy - moze.
    (ta dyskusja toczyla sie tu wielokrotnie)

    > 2. Zaluzmy, ze ktos nie ma biletu, mowi, ze chce wysiasc na najblizszym
    > przystanku, kanar zada od niego dokumentu, a po jego otrzymaniu wysiadaja.

    Juz w tym momencie kontroler nagina przepisy, bo wszelkie tego typu
    czynnosci winny toczyc sie wewnatrz pojazdu. Nie wolno wysiadac.

    > Czy teraz gapowicz moze zazadac oddania dokumentu,

    Zadac zawsze moze - dokument zostanie mu oddany po sporzadzeniu
    protokolu-wezwania.

    > a w przypadku
    > nieoddania po prostu moze sobie odejsc(i zglosic sprawe na policje)

    A niech sobie zglasza do woli - mielismy juz cala mase takich przypadkow.

    > lub
    > bezposrednio wezwac policje.

    Zanim przyjada protokol zostanie wystawiony a kontroler bedzie juz
    daleeeeeko

    > Bo z tego co wiem, to kontrolerowi
    > uprawnienia koncza sie po opuszczeniu pojazdu.

    Dlatego nie wolno tego pojazdu opuszczac przed zakonczeniem czynnosci.

    > 3. Co jesli gapowicz nie ma biletu, dokumentow, ale chce podac prawdziwe
    > dane (np. zostawil dokumenty z biletem okresowym w domu). Czy bedzie
    > musial placic za zatrzymanie autobusu ?

    Jesli takowe nastapi to oczywiscie, ze tak. Uwazasz ze kontroler jest
    wróżką?

    > Czy mozliwa jest taka opcja, ze
    > policja wzywana jest na koniec trasy autobusu, a kontrolerzy i gapowicz
    > tam sobie dojada.

    Jest taka opcja. Widzisz....wszystko zalezy od postawy gapowicza - nieraz
    zdarza się ze nawet gdy ma miejsce zatrzymanie pojazdu dodatkowej oplaty nie
    naklada sie zeby nie robic pasazerowi dodatkowych problemow. Sam mialem
    takie sytuacje. Ale jesli klient jest bezczelny, chamski i ma niewyparzony
    język niczym Subskrybent Rokicki, to celowo zatrzymuje sie pojazd przy byle
    jakim patrolu drogówki, zeby ustalic dane i moc w majestacie prawa dodatkowo
    cwaniaczka ukarac.

    > Moze znacie fora dyskusyjne, gdzie na takie pytania mozna znalezc
    > odpowiedzi ?

    Wlasnie po czesci znalazles. Jednakoż do dyskusji o kontroli biletowej
    bardziej polecam pl.misc.transport.miejski - rowniez mozna merytorycznie
    podyskutowac, jak tutaj, ale zdecydowanie mniej chamstwa, dresiarstwa i
    trolli :-)

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2004-05-18 15:34:16
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie, chodzi mi o to że nawet prawo do legitymowania nie jest
    > równoznaczne z dostępem do baz danych PESEL itp.

    Ojjj dostęp do tej bazy spędza nam sen z powiek i jest naszym marzeniem :-)

    pdr
    Olo

  • 58. Data: 2004-05-18 15:38:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Dopoki nie stosuje wobec gapowicza przemocy - moze.
    > (ta dyskusja toczyla sie tu wielokrotnie)

    A jak się zatrzymuje bez użycia przemocy?
    Jaki przepis daje kontrolerowi prawo do pozbawienia kogoś wolności?

    > Jesli takowe nastapi to oczywiscie, zetak. Uwazasz ze kontroler jest
    > wróżką?

    Chciałbym zobaczyć sąd, który zasądziłby w tym wypadku taką kwotę od
    pasazera. Nie w postępowaniu upominawczym.

> [...]
    > bardziej polecam pl.misc.transport.miejski - rowniez mozna merytorycznie
    > podyskutowac, jak tutaj, ale zdecydowanie mniej chamstwa, dresiarstwa i

    Wybacz Olo, ale do osób dyskutujących merytorycznie często nie należysz.

    KG

  • 59. Data: 2004-05-18 15:45:50
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > A jak się zatrzymuje bez użycia przemocy?

    Nie otwierając drzwi?
    A potem, w razie próby siłowego wyjścia zatrzymanie obywatelskie wandala
    uszkadzającego mechanizm otwierający;)

    Pozdr
    Leszek

  • 60. Data: 2004-05-18 15:47:09