    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanary a brak dokumentów
    Date: Tue, 18 May 2004 17:31:55 +0200

    > 1. Czy kontroler moze zatrzymac osobe bez biletu w autobusie ? Zaluzmy, ze
    > autobus staje i czeka na policje, a gapowicz chce wysiasc.

    Dopoki nie stosuje wobec gapowicza przemocy - moze.
    (ta dyskusja toczyla sie tu wielokrotnie)

    > 2. Zaluzmy, ze ktos nie ma biletu, mowi, ze chce wysiasc na najblizszym
    > przystanku, kanar zada od niego dokumentu, a po jego otrzymaniu wysiadaja.

    Juz w tym momencie kontroler nagina przepisy, bo wszelkie tego typu
    czynnosci winny toczyc sie wewnatrz pojazdu. Nie wolno wysiadac.

    > Czy teraz gapowicz moze zazadac oddania dokumentu,

    Zadac zawsze moze - dokument zostanie mu oddany po sporzadzeniu
    protokolu-wezwania.

    > a w przypadku
    > nieoddania po prostu moze sobie odejsc(i zglosic sprawe na policje)

    A niech sobie zglasza do woli - mielismy juz cala mase takich przypadkow.

    > lub
    > bezposrednio wezwac policje.

    Zanim przyjada protokol zostanie wystawiony a kontroler bedzie juz
    daleeeeeko

    > Bo z tego co wiem, to kontrolerowi
    > uprawnienia koncza sie po opuszczeniu pojazdu.

    Dlatego nie wolno tego pojazdu opuszczac przed zakonczeniem czynnosci.

    > 3. Co jesli gapowicz nie ma biletu, dokumentow, ale chce podac prawdziwe
    > dane (np. zostawil dokumenty z biletem okresowym w domu). Czy bedzie
    > musial placic za zatrzymanie autobusu ?

    Jesli takowe nastapi to oczywiscie, ze tak. Uwazasz ze kontroler jest
    wróżką?

    > Czy mozliwa jest taka opcja, ze
    > policja wzywana jest na koniec trasy autobusu, a kontrolerzy i gapowicz
    > tam sobie dojada.

    Jest taka opcja. Widzisz....wszystko zalezy od postawy gapowicza - nieraz
    zdarza się ze nawet gdy ma miejsce zatrzymanie pojazdu dodatkowej oplaty nie
    naklada sie zeby nie robic pasazerowi dodatkowych problemow. Sam mialem
    takie sytuacje. Ale jesli klient jest bezczelny, chamski i ma niewyparzony
    język niczym Subskrybent Rokicki, to celowo zatrzymuje sie pojazd przy byle
    jakim patrolu drogówki, zeby ustalic dane i moc w majestacie prawa dodatkowo
    cwaniaczka ukarac.

    > Moze znacie fora dyskusyjne, gdzie na takie pytania mozna znalezc
    > odpowiedzi ?

    Wlasnie po czesci znalazles. Jednakoż do dyskusji o kontroli biletowej
    bardziej polecam pl.misc.transport.miejski - rowniez mozna merytorycznie
    podyskutowac, jak tutaj, ale zdecydowanie mniej chamstwa, dresiarstwa i
    trolli :-)

    pdr
    Olo