  • 11. Data: 2003-08-23 17:19:58
    Temat: Re: Kanar
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 1. Czy mandat jest ważny skoro go nie podpisałem, nie czytałem, ani nie
    > dostałem do ręki?

    Oczywiscie, ze jest wazny. Przypominam, ze nie jest to w rozumieniu
    przepisow prawa mandat karny, a jedynie oplata dodatkowa za przejazd bez
    waznego biletu.

    > 2. Czy w ewentualnym postępowaniu przed sądem mam szanse przekonać sąd że
    > firma przewozowa miała obowiązek sprzedać mi bilet, a skoro nikt się nie
    > pojawił w miejscu gdzie zawsze można kupić bilet, to nie ja powinienem za
    > odpowiadać?

    Szanse moze i masz ale raczej niewielkie, gdyz zakup biletu u kierujacego
    powinien nastapic bezposrednio po wejsciu do pojazdu. Mozesz wyjasnic
    dlaczego nie nabyles tego biletu zaraz po wejsciu do pociagu a dopiero
    wowczas, gdy skonczyla sie waznosc Twojego biletu okresowego.

    Abstrahując jednak od tego co napisalem powyzej ja bedac w takiej sytuacji i
    widzac ze mam doczynienia z pasazerem posiadajacym bilet i chcacym jedynie
    douiscic pewna sume odstapilbym od wystawienia wezwania.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2003-08-23 17:24:28
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > nigdy nie dostałelem mandatu, ale skoro jest potrzeba podpisania takowego,
    > Twój podpis na nim nie widnieje to mogą Ci, delikatnie mowiac, nic nie
    > zrobic ;)
    > rownie dobrze kanar moglby wypisac takie mandaty polowie Trojmiasta, gdyby
    > znal ich dane osobowe. ale takie jest moje zdanie, poczekaj na opinie
    > ekspertow.
    > a na przyszlosc ;)

    No wiec mylisz sie i to dalece. Gdyby bylo tak jak piszesz to nikt nie
    podpisywalby wezwan i moznaby jezdzic na gape bezkarnie.

    > wchodzi kanar do tramwaju i do jednego z pasazerow:
    > K: bilecik prosze
    > P: trąbka
    > K: jaka trąbka?
    > P: jaki bilecik?

    Baaaardzo zabawne. Paru juz probowalo - wyladowali na komendzie, do zaplaty
    lacznie 290 zl + przewozne.

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-08-23 17:25:51
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Oczywiście, mandat jest nieważny.

    Bzdury pleciecie nieziemskie. Przypominam ze nie chodzi tu o mandat karny,
    lecz o protokol wezwanie do zaplaty oplaty dodatkowej za przejazd bez
    biletu.

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2003-08-23 17:28:42
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > a brak biletu klasyfikuje sie na sprawe karna ?

    Niestety nie. Tym niemniej do Sądu Grodzkiego mozna z tym trafic.

    pdr
    Olo