  • 1. Data: 2007-02-12 11:56:28
    Temat: KW, ZD, Księgi Hip - kto może oglądać?
    Od: "Ronczez" <r...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!

    Podobno księgi wieczyste są jawne i każdy (nie będąc właścicielem) powinien
    mieć możliwość dostępu do nich.
    W związku z tym mam kilka pytań wynikających z przykrych doświadczeń
    prywatnych w sądzie w Pruszkowie.

    1. W sytuacji gdy dla danej nieruchomości prowadzony jest tylko Zbiór
    Dokumentów lub Stara Księga Hipoteczna, czy również do tych dokumentów jest
    możliwy wgląd?

    2. Jakie przepisy to regulują?

    3. Co to jest interes prawny i kto go ma? Czy będąc właścicielem działki
    sąsiedniej mam interes prawny czy też nie?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi?

    adam