  • 1. Data: 2018-01-03 09:33:01
    Temat: KPK - prawo do kserokopii, a fotokopia/skan akt.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Prok postanowieniem przyznał pokrzywdzonemu prawo do jak napisał kserokopii
    wskazanych stron akt wg obowiązujacych stawek. Pokrzywdzony nie jest zainteresowany
    płaceniem za ksero, lecz chciałby wykonać osobiście fotokopie lub skany wybranych
    stron (pewnie wiele tomów, w tym opinia biegłego). Doświadczenie wskazuje, że zupak w
    pokoiku powie "ja mam zgodę na ksero, a na foto/skany nie". Pisać do proka, czy
    załatwiać na miejscu z komendantem? Na jaki paragraf się powołać?

  • 2. Data: 2018-01-03 12:22:06
    Temat: Re: KPK - prawo do kserokopii, a fotokopia/skan akt.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-18 o 09:33, ń pisze:
> [...]
    > że zupak w pokoiku powie "ja mam zgodę na ksero, a na foto/skany
    > nie". Pisać do proka, czy załatwiać na miejscu z komendantem? Na jaki

    Jeśli prokurator przyznał postanowieniem, to facet po wpłaceniu
    należności dostanie kserokopie tych stron i może sobie je nawet powielać
    na powielaczu :-) Byle przed rozprawą nie rozpowszechniał.

    Ja bym pisał wniosek o zgodę na zapoznanie się z możliwością zrobienia
    odpisu samodzielnie.

  • 3. Data: 2018-01-03 12:41:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przecież chodzi o to, żeby nie płacić (to się mogą zrobić kwoty kilkudziesięcio- i
    więcej złotowe).
    Drugi raz pisać? Prok zwątpi, już raz postanowił (i jeszcze mu się odmieni), no i
    czas... A komediant półsterunku nie podejmie decyzji o 'zgodzie na foto/skan'?

    -----

  • 4. Data: 2018-01-03 12:48:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 12:41, ń pisze:
> [...]
    czas... A komediant półsterunku nie podejmie decyzji o 'zgodzie na foto/skan'?

    Na przyszłość będziesz pamiętał, aby swoim klientom w biurze pisania
    podań polecać napisanie zgody o zrobienie zdjęć, a nie ksera akt.

    A tak, parafrazując Gotfryda, przestępca dostał to, o co prosił.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-01-03 13:17:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wniosek cyt. "dostęp do akt sprawy z prawem czynienia kopii (skanów)" (pewnie tekst
    witka lepszy).
    Odp. "udostępnić ... akta sprawy ..., zezwalając na wydanie kserokopii wskazanych
    kart, po wniesieniu opłaty, o której mowa w rozp. M.S. z 25.09.2015 r.
    Uzas.: "mając na względzie art 156 par 5 kpk zarządzono jw."

    -----

  • 6. Data: 2018-01-03 17:13:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-18 o 13:17, ń pisze:
> [...]
    > opłaty, o której mowa w rozp. M.S. z 25.09.2015 r. Uzas.: "mając na
    > względzie art 156 par 5 kpk zarządzono jw."

    Wiosek wygląda na poprawny. Ja bym nieco przekornie pisemnie podziękował
    Prokuratorowi za przesłanie odpisu postanowienia (pewnie wydanego na
    czyjś tam wniosek) i zapytał, kiedy rozpatrzy wniosek.

  • 7. Data: 2018-01-03 17:27:03
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Wiosek wygląda na poprawny. Ja bym nieco przekornie pisemnie podziękował
    > Prokuratorowi za przesłanie odpisu postanowienia (pewnie wydanego na
    > czyjś tam wniosek) i zapytał, kiedy rozpatrzy wniosek.

    A nie prościej zadzwonić do prokuratora lub pójść do prokuratury i
    poprosić go o zgodę na wykonanie fotokopii akt we własnym zakresie? Nie
    sądzę żeby to było problemem

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2018-01-03 18:40:00
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ale akta są najprawdopodobniej na pl.

    -----

  • 9. Data: 2018-01-03 18:40:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    zarządzenia (mea culpa).

    -----

  • 10. Data: 2018-01-03 19:03:26
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 18:40, ń pisze:
    > Ale akta są najprawdopodobniej na pl.

    To prowadzący dochodzenie zadzwoni do prokuratora i zapyta.

    --
    Sonn