  • 1. Data: 2005-01-17 16:12:26
    Temat: Jestem w ZUS, przysyłają KRUS
    Od: "mikke" <s...@o...pl>

    Co robić, mam działalność gospodarczą i podlegałem pod KRUS. Zgodnie z nową
    ustawą zarejestrowałem się w ZUSie (od 1.10.2004 r.). I mimo zapewnień z
    KRUS, ze Ci co nie złożą oświadczenia o podatku (trzeba wybrać ryczałt)
    zostaną wyłączeni. Dalej mi przysyłają do opłacenia składki z KRUS. Teraz
    myśle sobie wyrejestruje się z ZUS i bede dalej w KRUS mimo, że powinienem
    (zgodnie z ustawa) podlegac pod ZUS. /ZUS mnie rujnuje/
    Co mi grozi w takiej sytuacji? Sami mnie nie wyłączyli z KRUS mimo
    obowiązku.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-17 17:52:30
    Temat: Re: Jestem w ZUS, przysyłają KRUS
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 17:12:26 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana
    zwykle jako mikke w poście Jestem w ZUS, przysyłają KRUS popełniła co
    następuje:

> [...]
    > myśle sobie wyrejestruje się z ZUS i bede dalej w KRUS mimo, że powinienem
    > (zgodnie z ustawa) podlegac pod ZUS. /ZUS mnie rujnuje/

    Smutne, ale prawdziwe. Stawki w KRUS są bardziej preferencyjne dla
    podatników, ale politycy w polsce by tylko podwyższali podatki, bo tak jest
    bardziej (ich zdaniem) pro publico bono. POPULIZM.

    > Co mi grozi w takiej sytuacji?

    To co Al'owi Capone...

    >Sami mnie nie wyłączyli z KRUS mimo
    > obowiązku.
    >
    > Pozdrawiam

    Pewnie to tylko niedopatrzenie urzędników... Bo przeciaż nie można 2 razy
    płacić podatków. A płacenie nie tam gdzie trzeba to jakby nigdzie nie
    płacić.

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)