  • 1. Data: 2005-01-17 17:12:31
    Temat: Rozpowszechnianie wizerunku a prawa autorskie.
    Od: "Jemiel" <jemiel@_usun_to_o2.pl>

    Witam.

    Mam pytanie dotyczące rozpowszechniania wizerunku, myślę że najlepiej będzie
    jeśli opisze sytuację w której się znalazłem. Zajmuje się amatorsko
    fotografią. Chcąc upublicznić jedno ze swoich zdjęć na portalu o tematyce
    fotograficznej (www.plfoto.com) zapytałem o zgodę modelkę która do niego
    pozowała podczas rozmowy przez komunikator sieciowy gadu-gadu (posiadam
    zapis tej rozmowy w postaci pliku tekstowego). Zgodę otrzymałem, lecz nie
    sporządziliśmy w związku z tym żadnej umowy. W chwili obecnej modelka ta
    chce mnie pozwać do sądu, jako, że bezprawnie upubliczniłem jej wizerunek.
    Czy uważacie że może wygrać taka rozprawę, czy też sąd da wiarę zapisowi
    rozmowy jaki posiadampozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-01-17 17:47:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jemiel" <jemiel@_usun_to_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Czy uważacie że może wygrać taka rozprawę, czy też sąd da wiarę zapisowi
    > rozmowy jaki posiadampozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    50/50 - w zależności od tego, czy sąd uzna GG za dowód. Teoretycznie
    powinien.

  • 3. Data: 2005-01-17 20:01:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <csgrli$dd8$1@news.onet.pl>, Jemiel wrote:
    > sporządziliśmy w związku z tym żadnej umowy. W chwili obecnej modelka ta
    > chce mnie pozwać do sądu, jako, że bezprawnie upubliczniłem jej wizerunek.

    Zapłaciłeś jej za pozowanie i masz na to dowód?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-01-17 23:41:06
    Od: "Jemiel" <jemiel@_usun_to_o2.pl>

    > Zapłaciłeś jej za pozowanie i masz na to dowód?

    Nie zaplacilem jej, nie mam na to dowodu

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-18 00:27:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Zapłaciłeś jej za pozowanie i masz na to dowód?

    A co to ma do rzeczy?

  • 6. Data: 2005-01-18 00:31:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jemiel wrote:

    > fotografią. Chcąc upublicznić jedno ze swoich zdjęć na portalu o tematyce
    > fotograficznej (www.plfoto.com) zapytałem o zgodę modelkę która do niego
    > pozowała podczas rozmowy przez komunikator sieciowy gadu-gadu (posiadam

    Pozowała podczas rozmowy przez GG? Ciekawe... ;->

    OK, OK - czepiam się słowek ;)

    > zapis tej rozmowy w postaci pliku tekstowego). Zgodę otrzymałem, lecz nie
    > sporządziliśmy w związku z tym żadnej umowy. W chwili obecnej modelka ta

    Duuuuuuuuuuuży błąd.

    > chce mnie pozwać do sądu, jako, że bezprawnie upubliczniłem jej wizerunek.
    > Czy uważacie że może wygrać taka rozprawę, czy też sąd da wiarę zapisowi
    > rozmowy jaki posiadam

    Plik tekstowy możesz sobie sporządzić dowolny. Analiza stylistyczna
    wiele też nie da.

    Masz na to świadków? (ktoś akurat patrzył Ci przez ramię ;) )

    Jeszcze istnieje szansa, że archiwum istnieje także na serwerze GG...

    Aha - ważne pytanie: czy na pewno przez to GG rozmawiałeś z nią? Bo może
    to był np. jej facet, który chciał w ten sposób dokuczyć komuś, kto miał
    czelność fotografować 'jego kobietę'?

  • 7. Data: 2005-01-18 15:04:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cshl5i$23ip$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote: