  • 1. Data: 2005-01-17 16:08:55
    Temat: zwolnienie z pracy
    Od: "Iwona" <_...@p...com>

    Witam.
    Czy zetknął się ktoś z Was z jakimś przepisem dotyczącym
    ochrony przed zwolnieniem z pracy jedynego żywiciela
    rodziny?
    Mój znajomy ( jest wdowcem+dzieci) dostał wypowiedzenie
    umowy o pracę,
    napisał odwołanie, powołując się podobno na jakiś przepis o
    jedynym żywicielu.
    Wypowiedzenie otrzymał w zamian jego kolega (żonaty- żona
    nie pracuje+dzieci).
    Czy decyzja powyższa ma jakieś uzasadnienie w przepisach?
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-17 16:34:37
    Temat: Re: zwolnienie z pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iwona" <_...@p...com> napisał w wiadomości

    O przepisie prawnym nie słyszałem. Ale w sytuacji gdy pracodawca miał do
    wyboru zwolnienie jednej z dwóch osób, i nie mając innych przesłanek mógł
    wziąć to pod uwagę.

  • 3. Data: 2005-01-17 17:56:48
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > wyboru zwolnienie jednej z dwóch osób, i nie mając innych przesłanek mógł

    Również nie słyszałem o przpisie odnosnie jedynego żywiciela rodziny.
    Niestety jest kapitalizm, prawa rynku są brutalne i każdego można zwolnić w
    zasadzie bez podania przyczyny z zastosowaniem okresu wypowiedzenia.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 4. Data: 2005-01-17 23:44:04
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wyboru zwolnienie jednej z dwóch osób, i nie mając innych przesłanek mógł

    Nie ma takiego przepisu. Ale sytuację tę obejmuje (CZASEM) art. 8 kp. Czyli sąd w
    oparciu o ten
    przepis może uznać wypowiedzenie za nieuzasadnione. Ale to się nieczęsto zdarza.

    --
    :) Johnson

  • 5. Data: 2005-01-17 23:45:21
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Również nie słyszałem o przpisie odnosnie jedynego żywiciela rodziny.
    > Niestety jest kapitalizm, prawa rynku są brutalne i każdego można zwolnić w
    > zasadzie bez podania przyczyny z zastosowaniem okresu wypowiedzenia.

    Zwłaszcza ten kawałek o niepodawaniu przyczyn wypowiedzenia mnie rozbawił.

    --
    :) Johnson

  • 6. Data: 2005-01-19 06:37:05
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza ten kawałek o niepodawaniu przyczyn wypowiedzenia mnie rozbawił.

    Zawsze to może byc likwidacja stanowiska pracy, przyczyny ekonomiczne itp.
    Znam wiele przypadków, kiedy pracodawca nawet pół roku wcześniej wręczał
    wypowiedzenie pracownikowi... jedynie z dobrej woli, aby pracownik mógł
    sobie zaplanować co i jak i przez pół roku szukać nowej pracy.
    Jednocześnie przez te pół roku pracodawca dawał pracownikowi luz, umożliwiał
    szukanie pracy... zezwalał na korzystanie z telefonu w tym celu itd. a co
    robił pracownik ? zamiast wziąć się do szukania nowej roboty... ciągał
    byłego pracodawce po sądach, żądał wyjaśnień czemu chce go zwolnić itd.
    zamiast szukać roboty to chodził do PIP żalić się że traci robotę.

  • 7. Data: 2005-01-19 11:35:56
    Od: "Iwona" <_...@p...com>

    > Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w
    wiadomości

    żywiciela rodziny.

    Było właśnie tak jak mówisz. Obydwaj dostali kilka miesięcy
    temu
    coś w rodzaju ostrzeżenia przed zwolnieniem (przyczyny
    leżące po stronie pracodawcy ).
    Wdowiec zaczął załatwiać sprawę i "wywąchał" coś o jedynym
    żywicielu.
    W rezultacie jego kumpel kilka dni temu wypowiedzenie do
    ręki dostał
    ( a też jest jedynym żywicielem- żona nie pracuje), a on
    nie.
    Zwolniony szuka teraz jakiegoś przepisu- jeśli takowy jest,
    będzie się odwoływał itd...
    Nie wiem , czy coś załatwi .
    Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.