  • 1. Data: 2002-04-30 06:29:46
    Temat: Jestem nowy-mam pytanie w zwiazku z smiercia zony
    Od: Janusz_K <J...@u...bielsko.pl>

    Witam
    Jestem tu nowy, niestety zaglądam do was w potrzebie po śmierci żony
    (nowotwór),i w związku z tym mam pytanie:
    Na początek opis:
    Były sobie dwie siostry które po rodzicach zrobiły podział majątku:
    Obie miały po lokalu zapisanym na siebie i dom z parcelą po połowie.
    Z jedną z nich się ożeniłem, niestety po 7 latach małżeństwa zmarła,
    Mieszkanie (lokal) w którym mieszaliśmy trochę zmodernizowałem (okna,
    co)
    i zaczeliśmy rozbudowę (osobne wejście dwa pokoje, garaż)
    I teraz ma pytanie:

    1. czy dziedziczę (po połowie) dorobek tylko nasz malżeństwa
    czy tez całość co miała żona.

    2. Czy skoro szwagierka jest w połowie właścicielką mieszkania a jest
    niewykończona
    dobudowa to mogę połową kosztów ją obciążyć? (oczywiście nie zależy mi
    na tym bo żyję w dobrych
    stosunkach z nią, ale teoretycznie chciałbym wiedzieć)

    3. Mam także połowę udziału żony w domu czyli 1/4, czy mogę się z
    szwagierką
    zamienić udziałami ja jej 1/4 domu a ona mnie 1/2 lokalu oczywiście +
    moje zobowiązanie
    do pokrywania połowy kosztów utrzymania domu.

    3. Kupiłem w Autosystemie auto zapisany jestem jako właściciel ale
    kupione zostało w trakcie
    małżeństwa (notabene jeszcze nie spłacone są raty), czy autem też muszę
    się dzielić?

    --
    Pozdr.

    Janusz

  • 2. Data: 2002-04-30 12:37:23
    Od: "Kingurek" <K...@p...fm>

    to co masz z malzenstwa jest Twoje natomiast to co jest po zonie ale ona
    miala to sprzed malzenstwa to idzie do dziedziczenia miedzy bliskich
    ad 2 mozesz spokojnie szwagierke obciazyc jesli ona wyrazi jakas zgode na ta
    modernizacje chyba ze jest niezbedna to wtedy musi
    ad3mozesz- to kwestia umowy
    ad 3- auto- ono jest Twoje
    musisz poczytac troszke kodeksu rodzinnego:)
    a z powodu zony moje wyrazy wspolczucia
    pozdrawiam