  • 1. Data: 2004-05-07 18:23:23
    Temat: Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - czy należy się pensja ??
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    Witam:)
    Żonę zwolniono z pracy (umowa na czas nieokreślony), ale w trakcie
    wypowiedzenia zaszła w ciążę no i w zasadzie chyba pewne jest, że wypowiedzenie
    będzie uznane za bezskuteczne. Problem w tym, że sprawa w Sądzie jeszcze trochę
    potrwa (już minęły 2 m-ce).
    Czy jeśli wyrok sądowy będzie np. po pół roku (pracodawca pewnie będzie
    próbował kwestionować zaświadczenie lekarskie), to czy za okres pozostawania
    bez pracy należy się automatycznie pensja? No bo przecież - tak mi się wydaje -
    jeśli wypowiedzenie bezskuteczne, to tak jakby zona pracowała, czyli - należy
    się Jej pensja, nieprawdaż?
    Chodzi o to, że pozew był o przywrócenie do pracy i odszkodowanie (wtedy
    jeszcze nie było wiadomo o ciąży) - NIE NAPISALISMY jasno, ze jeszcze DODATKOWO
    o pensję za okres pozostawania bez pracy, bo wydawało nam się, że jeśli Sąd
    uzna wypowiedzenie za bezskuteczne, to automatycznie pensja się należy.

    Dobrze nam się wydaje - czy pisać do Sądu kolejne żądanie?

    Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc - i pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2004-05-08 19:50:52
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    Skoro rozprawa odbędzie się już po upływie terminu wypowiedzenia
    to teoretycznie nie przysługuje już roszczenie o uznanie wypowiedzenia za
    bezskuteczne, a jedynie o przywrócenie do pracy bądź odszkodowanie jednak - o
    ile dobrze pamiętam - najwyżej za 3 miesiące.(Warto jednak sprawdzić w
    Kodeksie Pracy.)

> [...]
    >
    > Dobrze nam się wydaje - czy pisać do Sądu kolejne żądanie?
    >
    > Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc - i pozdrawiam:)

    Myślę, że (ale z góry zaznaczam, że nie jestem pewna) jeżeli powódka już nie
    pracuje, tzn. że wypowiedzenie odniosło już skutek, więc teoretycznie nie
    powinno być uznane za bezskuteczne. Mozna natomiast domagać się uznania
    wypowiedzenia za bezzasadne (jeżeli uważamy, że przyczyna podana w
    wypowiedzenieniu jest bezzasadna)i domagać się przywrócenia do pracy bądź
    odszkodowania.
    Nie jestem pewna, czy w tym przypadku sam fakt zajścia w ciążę w trakcie
    wypowiedzenia może powodować bezzasadność rozwiazania umowy o pracę. To
    zależy , jaka była przyczyna podana w domunecie (musiała jakaś być, skoro
    była to umowa zawarta na czas nieokreślony).

  • 3. Data: 2004-05-08 20:10:27
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > zależy , jaka była przyczyna podana w domunecie (musiała jakaś być, skoro
    > była to umowa zawarta na czas nieokreślony).

    Dziękuję za zainteresowanie - i sorki za to co teraz napiszę. Szanuję czas
    kogoś kto odpisuje, ale - z pełnym szacunkiem - nie prosiłem o odpowiedź na
    pytanie CZY wypowiedzenie BĘDZIE uznane za bezskuteczne, bo to wiem: żona
    zaszła w ciążę w okresie TRWANIA wypowiedzenia i DLATEGO wypowiedzenie za
    beskuteczne ZOSTANIE UZNANE - zgodnie z KP (chyba §177 - z pamięci mówię) oraz
    wyroku Sądu Najwyzszego I PKN 330/00.

    Prosiłem o odpowiedź CZY jeśli już Sąd wypowiedzenie uzna za bezskuteczne - po
    upływie np. 3 m-cy od końca wypowiedzenia - to czy AUTOMATYCZNIE jest to
    równoznaczne z wypłaceniem pensji za okres pozostawania bez pracy - czy nie?!?
    Czy trzeba osobno tego żądać?

    Wydaje mi się, że to chyba automatyczne, bo skoro wypowiedzenia NIE było - tzn.
    że pracownik pracownikiem dalej jest - WIĘC powinien otrzymać pensję. Prawda?
    To tak tylko - logicznie rozumując...

    Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2004-05-08 20:30:08
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    kicur wrote:
    > Wydaje mi się, że to chyba automatyczne, bo skoro wypowiedzenia NIE było - tzn.
    > że pracownik pracownikiem dalej jest - WIĘC powinien otrzymać pensję. Prawda?
    > To tak tylko - logicznie rozumując...

    art.47 kodeksu pracy

    KG

  • 5. Data: 2004-05-08 21:31:34