eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJeśli wypowiedzenie bezskuteczne - czy należy się pensja ?? › Re: Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - czy należy się pensja ??
    From: " Iwa" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jeśli wypowiedzenie bezskuteczne - czy należy się pensja ??
    Date: Sat, 8 May 2004 19:50:52 +0000 (UTC)

    Skoro rozprawa odbędzie się już po upływie terminu wypowiedzenia
    to teoretycznie nie przysługuje już roszczenie o uznanie wypowiedzenia za
    bezskuteczne, a jedynie o przywrócenie do pracy bądź odszkodowanie jednak - o
    ile dobrze pamiętam - najwyżej za 3 miesiące.(Warto jednak sprawdzić w
    Kodeksie Pracy.)

    > wydawało nam się, że jeśli Sąd
    > uzna wypowiedzenie za bezskuteczne, to automatycznie pensja się należy.
    >
    > Dobrze nam się wydaje - czy pisać do Sądu kolejne żądanie?
    >
    > Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc - i pozdrawiam:)

    Myślę, że (ale z góry zaznaczam, że nie jestem pewna) jeżeli powódka już nie
    pracuje, tzn. że wypowiedzenie odniosło już skutek, więc teoretycznie nie
    powinno być uznane za bezskuteczne. Mozna natomiast domagać się uznania
    wypowiedzenia za bezzasadne (jeżeli uważamy, że przyczyna podana w
    wypowiedzenieniu jest bezzasadna)i domagać się przywrócenia do pracy bądź
    odszkodowania.
    Nie jestem pewna, czy w tym przypadku sam fakt zajścia w ciążę w trakcie
    wypowiedzenia może powodować bezzasadność rozwiazania umowy o pracę. To
    zależy , jaka była przyczyna podana w domunecie (musiała jakaś być, skoro
    była to umowa zawarta na czas nieokreślony).