  • 1. Data: 2005-12-08 15:59:14
    Temat: Jeden czyn, kilka wykroczen; czy wykroczenia i punkty sie sumuja?
    Od: lama <l...@C...pl>

    Witam

    Moze nie do konca precyzyjnie zadalem pytanie ale mam maly problem -
    popelnilem wykroczenie drogowe (wjechalem w zakaz skretu, ktory byl
    zaraz poparty zakazem ruchu i pozniej jeszcze zawracajac naruszylem
    ciagle linie). Panowie straznicy miejscy zamiast za jedno wykroczenie
    chca mnie ukarac za "zbieg wykroczen" czyli za trzy - zakaz skretu,
    zakaz ruchu i ta ciagla linia, zsumowac punkty za mandat i punkty karne.

    Pytanie czy tak mozna?

    O ile sam sobie poczytalem, to w kodeksie wykroczen znalazlem przpeis ze
    w przypadku zbiegu przepisow i wykroczen stosuje sie przepis z
    najsurowsza kara. Czy w przypadku wykroczen drogowych jest inaczej czy
    tez tak samo i moga mnie ukarac co najwyzej za jedno.

    Bede wdzieczny za odpowiedz, bo wiadomo ze roznica dla mnie jest ogormna

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-08 16:06:10
    Od: "K." <z...@o...pl>

    > Pytanie czy tak mozna?

    Mozna niestety. Znam przypadek gdzie smerfusie jechaly tajniakowozem tak
    dlugo za delikwentem az uzbieralo mu sie punktow na nowy egzamin...

    --

    Kuba
    Clio Societe D7F LPG PO xxxxx

  • 3. Data: 2005-12-08 16:12:17
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > najsurowsza kara. Czy w przypadku wykroczen drogowych jest inaczej czy
    > tez tak samo i moga mnie ukarac co najwyzej za jedno.

    To juz długo nieaktualne ... teraz mozna sumowac.