eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJeden czyn, kilka wykroczen; czy wykroczenia i punkty sie sumuja? › Jeden czyn, kilka wykroczen; czy wykroczenia i punkty sie sumuja?
    From: lama <l...@C...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jeden czyn, kilka wykroczen; czy wykroczenia i punkty sie sumuja?
    Date: Thu, 08 Dec 2005 16:59:14 +0100

    Witam

    Moze nie do konca precyzyjnie zadalem pytanie ale mam maly problem -
    popelnilem wykroczenie drogowe (wjechalem w zakaz skretu, ktory byl
    zaraz poparty zakazem ruchu i pozniej jeszcze zawracajac naruszylem
    ciagle linie). Panowie straznicy miejscy zamiast za jedno wykroczenie
    chca mnie ukarac za "zbieg wykroczen" czyli za trzy - zakaz skretu,
    zakaz ruchu i ta ciagla linia, zsumowac punkty za mandat i punkty karne.

    Pytanie czy tak mozna?

    O ile sam sobie poczytalem, to w kodeksie wykroczen znalazlem przpeis ze
    w przypadku zbiegu przepisow i wykroczen stosuje sie przepis z
    najsurowsza kara. Czy w przypadku wykroczen drogowych jest inaczej czy
    tez tak samo i moga mnie ukarac co najwyzej za jedno.

    Bede wdzieczny za odpowiedz, bo wiadomo ze roznica dla mnie jest ogormna