  • 1. Data: 2005-12-08 11:09:30
    Temat: Parking policyjny - podstawa prawna
    Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

    Witam!

    Czasem widzę jak pod asystą policji czy też straży miejskiej są wciągane na
    lawetę i gdzieś wywożone samochody blokujące przejazd czy też stojące w
    miejscu niedozwolonym.

    No i tutaj pojawia się pytanie, jaka jest podstawa prawna tego działania?

    Samochody są wywożone na jakieś parkingi. Czy są to parkingi prowadzone
    przez policję? A może wynajmowane od kogoś miejsca parkingowe? Jaka ustawa
    reguluje korzystanie z tego typu parkingów przez policję i straż miejską?

    Pozdrawiam

    PrzemekK

  • 2. Data: 2005-12-08 12:13:42
    Temat: Re: Parking policyjny - podstawa prawna
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > No i tutaj pojawia się pytanie, jaka jest podstawa prawna tego działania?

    Poczytaj Prawo o Ruchu Drogowym. Konkretnie art. 48.

    > Czy są to parkingi prowadzone
    > przez policję? A może wynajmowane od kogoś miejsca parkingowe? Jaka ustawa
    > reguluje korzystanie z tego typu parkingów przez policję i straż miejską?

    A to już chyba nie ma większego znaczenia. Płacisz za holowanie i za
    późniejszy postój auta. I oczywiście mandat za parkowanie w niedozwolonym
    miejscu :-). Trochę się togo uzbiera...

    Pozdr.
    RJ

  • 3. Data: 2005-12-08 12:30:24
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Robert J. napisał(a):

    > Poczytaj Prawo o Ruchu Drogowym. Konkretnie art. 48.

    A co się stanie, jeśli podczas wciąganie na lewetę albo postoju na
    parkingu auto zostanie uszkodzone?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 4. Data: 2005-12-08 12:33:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@c...com> napisal(a):

    > A co się stanie, jeśli podczas wciąganie na lewetę albo postoju na
    > parkingu auto zostanie uszkodzone?

    No, przysługuje odszkodowanie, nikt nie ma prawa uszkadzać Ci pojazdu
    przy takich czynnościach.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 5. Data: 2005-12-08 13:14:19
    Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj Prawo o Ruchu Drogowym. Konkretnie art. 48.

    Art. 48 (uchylony)

    Co z niego wynika?

  • 6. Data: 2005-12-08 13:29:50
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Art. 48 (uchylony)

    Możliwe że został uchylony, nie wiem. Bo faktycznie mam jakieś info na
    stronie że "tekst jest częściowo nieaktualny" :-). Jeśli został to
    faktycznie chyba nie bardzo jest podstawa do odholowania auta... Ale jak
    wiemy w tym chorym kraju wszystko jest możliwe... (vide post "czy to
    legalne" z 06.12.2005...)

    > Co z niego wynika?

    A wynikało z niego to:
    Art. 48. 1. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli
    pozostawiono go w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub
    zagraża jego bezpieczeństwu.

  • 7. Data: 2005-12-08 15:40:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Kasi i Przemek <smeno@tlen..pl>
    w wiadomości <news:dn9bl7$44s$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Art. 48 (uchylony)

    130a też? :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2005-12-08 15:51:08
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > 130a też? :D

    Miałeś chyba na myśli Art. 129, pkt 10. Przynajmniej w tej wersji PoRD:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm

  • 9. Data: 2005-12-08 16:16:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl>
    w wiadomości <news:dn9kpb$aji$1@opal.futuro.pl> wstukał:

    > Miałeś chyba na myśli Art. 129, pkt 10.

    Miałem na myśli ten artykuł, który podałem

    > Przynajmniej w tej wersji PoRD: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm

    Aż razi w oczy ten czerwony napis na górze ;P

    Tu sobie pooglądaj: Dziennik Ustaw z 2005 r.: Dz. U. Nr 108 poz. 908., Nr
    175 poz. 1462, Nr 179 poz. 1486, Nr 180 poz. 1494, Nr. 180 poz. 1497

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2005-12-08 17:06:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał:

    >Tu sobie pooglądaj: Dziennik Ustaw z 2005 r.: Dz. U. Nr 108 poz. 908., Nr
    >175 poz. 1462, Nr 179 poz. 1486, Nr 180 poz. 1494, Nr. 180 poz. 1497

    Gotowa, wersja ujednolicona adres w stopce.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks