  • 1. Data: 2005-12-08 12:28:22
    Temat: Czy "usługi telekomunikacyjne" to także odsetki?
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Witam,
    Po rozwiązaniu mowy z operatorem sieci komórkowej (3.07) dostałem r-k za
    okres 4.07-3.08 o tytule "usługi telekomunikacyjne". Gdy próbuje się
    dowiedzieć dlaczego dostaje rachunek skoro umowa rozwiązana, odpisują mi
    że to r-k za odsetki.
    Czy to normalne, że r-k za odsetki ma tytuł "usługi telekomunikacyjne"?!

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 2. Data: 2005-12-08 13:29:41
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "PablO" <n...@p...nie?> wrote in message
> [...]
    > że to r-k za odsetki.
    > Czy to normalne, że r-k za odsetki ma tytuł "usługi telekomunikacyjne"?!

    odsetki są świadczeniem akcesoryjnym, nie są usługą.

    należą się ustawowo lub umownie.

    powstają bez względu na fakt istnienia umowy czy nie - gdyż liczy się fakt
    niespełnienia świadczenia pieniężnego.
    świadczenie pieniężne najprawdopodobniej wynikało z umowy (choć nie
    musiało). Ważnym jest, że jest przeterminowane.
    p.
    W,

  • 3. Data: 2005-12-08 13:42:18
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Wirtualna napisał(a):
    > "PablO" <n...@p...nie?> wrote in message

    > odsetki są świadczeniem akcesoryjnym, nie są usługą.
    >
    > należą się ustawowo lub umownie.

    Tego że się należą nie neguje, chodzi mi o to że na rachunku jest jedno,
    a wystawiony jest za coś innego. Jak ja w takim razie im udowodnię po
    zapłaceniu tego rachunku, że zapłaciłem odsetki skoro tam jak byk stoi:
    "usługi telekomunikacyjne"?!
    Co ja wróżka jestem i mam się domyślać za co mi rachunki ślą? ;]

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 4. Data: 2005-12-08 13:57:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik PablO napisał:

> [...]
    > że to r-k za odsetki.
    > Czy to normalne, że r-k za odsetki ma tytuł "usługi telekomunikacyjne"?!

    Mogą być to opłaty za usługi rozliczne PO okresie rozliczeniowym, np.
    rozmowy. Jeżeli nie jest to w dokumencie jasno określone, należy taki
    rachunek zareklamować i czekać na dalszy rozwój wypadków

    M.

  • 5. Data: 2005-12-08 14:26:51
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Maciej Bebenek napisał:

    > Mogą być to opłaty za usługi rozliczne PO okresie rozliczeniowym, np.
    > rozmowy.

    Niemożliwe, telefonu nie używałem już jakiś czas przed rozwiązaniem umowy.

    > Jeżeli nie jest to w dokumencie jasno określone, należy taki
    > rachunek zareklamować i czekać na dalszy rozwój wypadków

    OK.
    Jeszcze dwa pytania w związku z tą reklamacją:
    - ile mam na to czasu (od wystawienia r-ku)?
    - czy na prawdę musze sobie zawracać głowe tym rachunkiem? W końcu umowa
    o "świadczenie usług telekomunikacyjnych" wygasła, a pogoda nie zachęca
    do spacerów ;]

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2005-12-08 20:05:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PablO napisał(a):

    > Jeszcze dwa pytania w związku z tą reklamacją:
    > - ile mam na to czasu (od wystawienia r-ku)?

    12 miesięcy od wykonania usługi (w tym przypadku niewykonania ;-) lub
    wystawienia faktury. Czyli w Twoim przypadku to drugie

    > - czy na prawdę musze sobie zawracać głowe tym rachunkiem? W końcu umowa
    > o "świadczenie usług telekomunikacyjnych" wygasła, a pogoda nie zachęca
    > do spacerów ;]

    Jeśli kwota nie kwalifikuje do wpisania do rejestru dłuzników, a nie
    zamierzasz nigdy więcej mieć z tym operatorem do czynienia, to nie
    musisz. Ale z reguly bedziesz później nękany przez różne kruki i nne
    wrony i na pewnym etapie to może nie byc przyjemne (chociaż żadnych
    skutków prawnych miec nie będzie).

    Skladając reklamację zadbaj o pisemne potwierdzenie otrzymania (jeżeli
    składasz osobiście) lub o potwierdzenie odbioru - jezeli pocztą. W
    reklamacji MUSI podana być kwota, o jaką walczysz.

    Operator ma obowiązek odpowiedzieć w terminie 30 dni od daty otrzymania,
    w przypadku braku odpowiedzi w tym terminie, reklamacja jest
    automagicznie uznana.

    M.

  • 7. Data: 2005-12-09 07:20:38
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

> [...]
    > "usługi telekomunikacyjne"?!
    > Co ja wróżka jestem i mam się domyślać za co mi rachunki ślą? ;]

    wyślij przelewem z tytułem: odsetki za zwłokę w płatności X za okres Y-Z

    p.
    W,

  • 8. Data: 2005-12-09 12:12:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > wyślij przelewem z tytułem: odsetki za zwłokę w płatności X za okres Y-Z

    I faktura za nieopłacone "usługi telekomunikacyjne" zostanie odsprzedana
    krukom.

    M.

  • 9. Data: 2005-12-10 06:58:56
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > I faktura za nieopłacone "usługi telekomunikacyjne" zostanie odsprzedana
    > krukom.
    i co z tego...
    Jedyną metodą działania windykatorów jest straszenie i nagabywanie
    korespondencją. Nawet na listach poleconych oszczędzają.
    W.

  • 10. Data: 2005-12-10 08:42:07
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Maciej Bebenek napisał:

    > 12 miesięcy od wykonania usługi (w tym przypadku niewykonania ;-) lub
    > wystawienia faktury. Czyli w Twoim przypadku to drugie

    Dziękuje.

    [8<]
    > Skladając reklamację zadbaj o pisemne potwierdzenie otrzymania (jeżeli
    > składasz osobiście) lub o potwierdzenie odbioru - jezeli pocztą. W
    > reklamacji MUSI podana być kwota, o jaką walczysz.

    Cenna wskazówka :]
    Jeszcze raz dzięki za pomoc.

    --
    message>body::after {