  • 22. Data: 2004-04-05 22:08:09
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > 1. Kolumna rowerów jednośladowych nie może przekraczać 15 pojazdów
    > 2. Odległość między kolumnami nie może być mniejsza niż 200 m
    > 3. Zabrania się jazdy obok innego uczestnika
    > Nie dziw się, że ukarano winnych.

    No dobra, ale jeśli to nie jest kolumna zorganizowana?
    Wtedy tylko 3 punkt znajduje zastosowanie.

    chester
    --
    "Kobieta wybaczy ci wszystko oprócz jednego: tego, że jej nie kochasz."
    (Alfred Musset)

  • 21. Data: 2004-04-05 22:08:09
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

  • 23. Data: 2004-04-06 05:37:22
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > No dobra, ale jeśli to nie jest kolumna zorganizowana?
    > Wtedy tylko 3 punkt znajduje zastosowanie.

    Znaczy masz na myśli taką sytuację, kiedy 80 rowerzystów zupełnie
    przypadkiem znajdzie się w tym samym miejscu? :D

    > "Kobieta wybaczy ci wszystko oprócz jednego: tego, że jej nie kochasz."
    > (Alfred Musset)

    Fredzio się mylił....

    pozdrawiam

    Monika

  • 24. Data: 2004-04-06 06:50:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Możliwie blisko prawej krawędzi" nie oznacza "przy krawężniku".

    > Widać próbowałeś wyprzedzić rower nie mając dość miejsca, by wyprzedzić
    > go w przepisowej odległości powyżej 1m.

    Nie.. nie probowalem
    Nie jestem zabojca...

    A czlowiek specjalnie jechal 2 metry od kraweznika,
    widac chial pokazac jaki z niego bohater.

    Boguslaw

  • 25. Data: 2004-04-06 07:00:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    chester wrote:

    > No to poproszę o konkretny artykuł. Bo ja jeszcze nie słyszałem, żeby
    > pojazd jadący 25 km/h musiał robić cokolwiek tylko dlatego, że za nim
    > jedzie dużo innych pojazdów.

    No to zycze ci takich przygod na zwezonych odcinkach jazdy..

    > Jasne. Wtedy wyprzedzają przepisowo, zatrzymują się przy przejazdach
    > rowerowych i nie trąbią znienacka na rowerzystę.

    Zalosne...
    W rzeczywistosci "odwraca im sie" w glowie o przyslowiowe 180 stopni"
    Jadac rowerem staraja sie nie utrudniac ruchu samochodom. i klna na takich,
    co robia to, co ONI sami robili zanim nie zaczeli jezdzic samochodami.

    A gdy jada na rowerze nie wirzdzaja JUZ na przejscie dla pieszych z chodnika
    wprost pod nadjezdzajacy pojazd.

    > Co więcej - rozumieją, że rower to pełnoprawny _pojazd_ i jak mogą, to
    > zmieniają pas ruchu, aby go wyprzedzić, bo po co tworzyć sytuacje
    > stresowe.

    PRAWA sa takie same. Tylko ze swiete krowy na rowerach ani mysla
    ich przestrzegac.
    Wlasnie wczoraj po pracy JAKO PIESZY "cudem" uniknalem wypadku,
    gdy swieta krowa na rowerza ominela pojazdy ustepujace miejsca pieszym
    naprzejscu i omal nie walnela we mnie. Na szczescie jeszcze refleksu
    starczylo.

    > Oczywiście zarówno wśród kierowców jak i wśród rowerzystów istnieją
    > debile nie uznający żadnych zasad i stwarzający zagrożenie, ale to już
    > inna bajka.

    Ja wlasnie o tych innych pisze.
    CZesto rowerzysci jezdza normalnie.
    Ale BARDZO czesto jezdza jak bandyci.

    Najczestsze wykroczenia to

    jazda pod prad jednokierunkowa,
    przejazd przejsciem dla pieszych.

    > Ja często na ruchliwych ulicach celowo jadę tak, żeby do wyprzedzenia
    > mnie konieczna była zmiana pasa ruchu. Robię to aby przeżyć. Zapraszam
    > na przejażdżkę rowerową ruchliwą ulicą miasta przy krawężniku -
    > powodzenia. O dziurach i innych takich to nawet wspominać nie warto...

    No to sam dajesz swiadectwo o sobie.

    Jak pojezdzisz samochodemn przejdzie Ci.

    Boguslaw

  • 26. Data: 2004-04-06 07:40:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał:

    >jednokrotnie nie, ale gdy zaczyna rzucać się w oczy
    To po co piszesz ? Napisałem 1 raz !

    >A czy dyskusja polega na udzielaniu wyłącznie precyzyjnych odpowiedzi na
    >pytania?
    Na tej grupie tak - są inne np. dydymałki, plotki itp. Ja czytam
    wybrane (a nie wszystkie wątki) i tylko takie, których temat mnie
    interesuje, dlatego chciałbym, aby dyskusja (jesli potrzebna) była
    przynajmniej na temat. Jeśli ktoś chce napisać co mu się dziś sniło,
    to są właściwe tematycznie grupy - po co tu śmiecić.... Tam będzie
    bohaterem ;-/
    EOS (dość paplaniny bez sensu)

    Artur Golański

  • 27. Data: 2004-04-06 07:40:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    >No dobra, ale jeśli to nie jest kolumna zorganizowana?
    W PoRD nie ma podziału na "zorganizowana" lub nie.
    Jest to bez znaczenia. Ze względów bezpieczeństwa i porządku na drodze
    prawo stanowi, jak podałem. Każde inne zachowanie jest wykroczeniem.

    Artur Golański

  • 28. Data: 2004-04-06 07:49:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > W PoRD nie ma podziału na "zorganizowana" lub nie.
    > Jest to bez znaczenia. Ze względów bezpieczeństwa i porządku na drodze
    > prawo stanowi, jak podałem. Każde inne zachowanie jest wykroczeniem.

    Jest mały 'haczyk' - otóż podobny limit dotyczy także np. samochodów.

    Wyjdź na miasto w godzinach szczytu - dziesiątki kolumn samochodów,
    przekaraczajacych ustawowe normy ;)

    A poważniej: ustawa wyraźnie i dosłownie mówi o kolumnie _zorganizowanej_.

  • 29. Data: 2004-04-06 07:50:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bosz wrote:

    > A czlowiek specjalnie jechal 2 metry od kraweznika,
    > widac chial pokazac jaki z niego bohater.

    A to faktycznie jakiś dziwny... chyba że planował skręt w lewo ;)
    (rowerem nie da się jechać z włączonym kierunkowskazem ;) )

  • 30. Data: 2004-04-06 07:57:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >ustawa wyraźnie i dosłownie mówi o kolumnie _zorganizowanej_.
    Nie napisałem, że 'nie mówi', tylko, że nie ma podziału na taką lub
    inną :-)

    Artur Golański