  • 1. Data: 2005-02-28 19:50:43
    Temat: Jako swiadek ???? rozwod sprawa itp
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    Witam.
    Czy to jest obowiazkiem stawic sie w sadzie jako swiadek wiedzac ze duza
    czesc oskarzen jest sfabrykowana?
    Widze, ze zycie jest jednak brutalne i ludzie chwytaja sie wszelkich
    sposobow by zwyciezyc sprawe!!
    Ale dlaczego ktos obcy mialby mnie do tego wykorzystac???
    co radzicie?

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 2. Data: 2005-02-28 20:47:22
    Temat: Re: Jako swiadek ???? rozwod sprawa itp
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@t...cos> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposobow by zwyciezyc sprawe!!
    > Ale dlaczego ktos obcy mialby mnie do tego wykorzystac???

    Iść i powiedzieć prawdę o tym co sam widziałeś.

  • 3. Data: 2005-03-01 19:39:30
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    > Iść i powiedzieć prawdę o tym co sam widziałeś.

    z czy mozna np odmowic zlozenia zeznan??
    Czlowiek nie chce sie wplatywac w problemy innych bo i po co?
    Nie chce sie babrac w nieswoich brudach.

  • 4. Data: 2005-03-01 19:57:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > z czy mozna np odmowic zlozenia zeznan??
    > Czlowiek nie chce sie wplatywac w problemy innych bo i po co?
    > Nie chce sie babrac w nieswoich brudach.

    Wiesz, jakkolwiek byś nie kombinował, to którejś stronie się narazisz.
    Zeznając suchą prawdę, czyli to co widziałeś masz najmniejsze szanse narazić
    się komukolwiek. Staraj się tylko unikać opisywania rzeczy,m których nie
    widziałeś, a jedynie znasz z opowieści, a jeśli już, to wyraźnie to w
    zeznaniach zaznacz. Przy tego typu sprawach często świadek zeznaje, że
    załóżmy żona była bita. I pada pytanie:

    - Widział pan?
    - Nie - no w sumie to mi mówiła, ze ją maż pobił. Ale kto miał ją pobić
    wysoki sądzie, jak nie mąż?

  • 5. Data: 2005-03-01 21:27:23
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    ale czy mozna odmowic zeznan?

  • 6. Data: 2005-03-01 21:30:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale czy mozna odmowic zeznan?

    Generalnie nie. Są wyjątki, jeśli jesteś osobą najbliższą dla strony
    postępowania, duchownym, adwokatem, albo odpowiedź mogła by Cię narazić na
    odpowiedzialność karna. Jeszcze kilka innych by się znalazł, ale jeśli nie
    jesteś członkiem rodziny, to podejrzewam, że nie znajdziesz podstawy.