    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakie są moje szanse wobec sprytnego przestepcy?
    Date: Mon, 30 Aug 2004 21:14:49 +0200
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik Madab napisał(a) w wiadomości

    > Z żalem zgadzam sie że w świetle niemądrego, naiwnego, prawa polskiego, moje
    > szanse są żadne :-(
    > Jednak co do tematu mozliwosci udawania nie zgadzam sie.
    > A słyszałeś o eksperymencie przeprowadzonym na swiecie w którym zdrowi
    > psychicznie redaktorzy połozyli sie do szpitala psychiatrycznego, a lekarze
    > stwierdzili, że są oni chorzy psychicznie. I nawet nie udawali chorych! Gdy
    > po fakcie powiedziano o tym dyrektorowi szpitala, to nie uwierzył.
    > Zaś gdy zapowiedziano podobny eksperyment i zrobiono odwrotnie kładąc ludzi
> [...]

    Nie jestem psychiatrą więc nie będę polemizował. Idź z tymi wywodami na grupę
    pl.sci.medycyna - tam Cię spacyfikują fachowo, bo Twoje poglądy są oczywiście
    błędne.
    Ale na podstawie własnego doświadczenia wiem, że nie łatwo ocenić prawnikowi
    stan psychiczny delikwenta. Choroba psychiczna to zazwyczaj coś czego nie widać
    gołym okiem, niektóre "nienormalne" zachowania nie oznaczają choroby
    psychicznej. Znałem pewnych gości, którzy według mnie byli "regularnymi"
    świrami, a biegi stwierdzili że są całkiem zdrowi.

    --
    JOHNSON :)