  • 21. Data: 2009-08-19 22:03:59
    Temat: Re: Jakie prawa ma policja?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "PiotRek" napisał w wiadomości

    > Po co się rozdrabniać, niech będzie 10 000 zł. ;-D
    >
    > Nie wiesz, o czym piszesz.

    Jak bym wiedział, to bym nie musiał pisać. Ja właśnie piszę, żeby się
    dowiedzieć. Przeczytaj pierwszego posta.
    Albo chociaż tytuł wątku. Jest tam zadane przeze mnie pytanie... Jak znasz
    odpowiedź, to odpowiedz. A jak nie znasz, to...
    Po kiego się produkujesz?

  • 22. Data: 2009-08-19 22:09:59
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "PiotRek" napisał w wiadomości

    > Po co się rozdrabniać, niech będzie 10 000 zł. ;-D
    >
    > Nie wiesz, o czym piszesz.

    A tak właściwie to niby czemu by nie? Są jakieś przeciwwskazania?
    "Dowalić" mu 50zł? I zabić go śmiechem?

  • 23. Data: 2009-08-19 22:19:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Tu już nie znając sparwy trudno mi coś orzec. Ale moim zdaniem często w
    > takich sprawach pretensje do Policji są akurat niespecjalnie dobrze
    > skierowane. Policja może jedynie zgromadzić materiał i wysłać do sądu.

    No właśnie. Policja nic nie może.
    I tu jest problem.
    Nie może, nie dlatego, że nie chce, ale nie może bo nie ma przepisów wg,
    których by mogła.
    Tylko co to przeciętnego kowalskiego obchodzi dlaczego nie może.
    Kowalski chce spać.
    Wina spada na tego kogo widać.
    Sądy 24-godzinne coś miały zmienić, ale jak zwykle skończyło się na niczym.

    Znowu przykład z USA koleżanki, która sama taką dyskotekę zrobiła.
    Wizyta policjantów z prośbą o przyciszenie muzyki, bo sąsiedzi się
    skarżą. Uprzejmie i kulturalnie.
    przyciszyła, podziękowała, wystawiła im język tak żeby nie widzieli i
    po chwili impreza toczyła się dalej.
    Policjanci po pół godzinie byli z powrotem. Sami z siebie. Tym razem
    było równie uprzejmie. Równie uprzejmie zakuli ją w kajdanki, równie
    uprzejmie zawieżli na komisariat, równie uprzejmie spędziła w nim noc.
    Z racji, że był to pierwszy raz, to następnego dnia rano skończyło się
    na pogaduszce sędziego z informacją, że za niewykonanie polecenia
    polcjanta można posiedzieć do miesiąca z tytułu stawiania oporu
    policjantowi. Jak przytaknęła sędziemu, że rozumie czym może skończyć
    się jej następna zbyt głośna dyskoteka poszła sobie do domu.

    > To sąd powinien coś postanowić. Przywalić gościowi taką grzywnę, by mu
    > przykąldowo na prąd nie starczyło i nie miał czym grać.

    Co z tego kiedy to będzie za pół roku, a nie od razu.
    W tym przypadku wątroba miała krótszą żywotność niż obieg dokumentów w
    sądzie.

    To tak jak z karaniem dzieci. Kara ma być wymierzona natychmiast po
    przewinieniu, bo inaczej nie odnosi żadnych skutków wychowawczych.

  • 24. Data: 2009-08-19 22:32:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sądy 24-godzinne coś miały zmienić, ale jak zwykle skończyło się na
    > niczym.

    Bo pomysł był fajny i słuszny, tylko wysło jak zwykle :-) Miały zmniejszyć
    biurokracje, ale sady po prostu zaczeły się domagać tych samych dokumentów,
    które dostają, jak sparwa idzie wnormalnym trybie - tyle, ze zrobionych w
    24 godziny.

> [...]
    > można posiedzieć do miesiąca z tytułu stawiania oporu policjantowi. Jak
    > przytaknęła sędziemu, że rozumie czym może skończyć się jej następna zbyt

    U nas brakuje tego sędziego po prostu. Policjant też człowiek. Jak 10 raz
    przywiezie taką dziewczynę, a sędzia ją upomni, albo nawet i nie, to
    policjantowi też zgaśnie zapał do wożenia.

    > Co z tego kiedy to będzie za pół roku, a nie od razu.
    > W tym przypadku wątroba miała krótszą żywotność niż obieg dokumentów w
    > sądzie.

    Ale to też przecież nei wina policjanta.

    > To tak jak z karaniem dzieci. Kara ma być wymierzona natychmiast po
    > przewinieniu, bo inaczej nie odnosi żadnych skutków wychowawczych.

    Zgodze się w 100%

  • 25. Data: 2009-08-19 22:34:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > A mogą dowalić mandat kierowcy, który przekroczył prędkość? To dlaczego
    > nie mogą dowalić takiemu, co zakłóca spokój?
    > Powiedzmy na początek 1000zł?

    Słuszne spostrzeżenie i na czasie - tylko trochę niepraktyczne. Mają mu ten
    mandat przez balkon wrzucić? Najlepiej z granatem, by wyłączyć muzykę.

  • 26. Data: 2009-08-19 22:45:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-19, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Sądy 24-godzinne coś miały zmienić, ale jak zwykle skończyło się na niczym.

    Czasami nawet taki sąd nie pomoże - vide przypadki wyjących samochódów z
    dobrym akumulatorem pod nieobecność właściciela.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2009-08-19 23:32:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
    > U?ytkownik "PiotRek" napisa? w wiadomo?ci

    > A tak w?a?ciwie to niby czemu by nie? S? jakie? przeciwwskazania?

    Aha. Mandat do 500 zł tylko.

  • 28. Data: 2009-08-19 23:33:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
    > U?ytkownik "witek" napisa? w wiadomo?ci news:h6hgl1$jah$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi mog? wypisaae mandat, a jemu nie?

    Ty otworzyłeś drzwi, oni nie.

  • 29. Data: 2009-08-20 10:22:12
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > mogą ci naskoczyć w dwojaki sposób.
    >
    > - wypisać mandat
    > - skierować wniosek do sądu
    >
    > muzyki wylączyć ci nie mogą.

    teoretycznie moga, obrona konieczna, stan wyzszej koniecznosci.

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 30. Data: 2009-08-20 11:51:50
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > Sądy 24-godzinne coś miały zmienić, ale jak zwykle skończyło się na
    > niczym.

    miały zmienić, ale chcieliście towarzysze POpaprańcuf to po sądach
    24godzinnych:O)

> [...]
    > można posiedzieć do miesiąca z tytułu stawiania oporu policjantowi. Jak
    > przytaknęła sędziemu, że rozumie czym może skończyć się jej następna zbyt

    ale takie rzeczy to w cywilizowanych krajach, a nie u nas na komuszym
    zadupiu gdzie milicja jest po to żeby pałować obywatela, pryskać go gazem i
    chemikaliami, prtzeganiać bezbronnych kupcuf z ich miejsc pracy:O(