  • 1. Data: 2009-08-18 13:03:36
    Temat: umowa kupna mieszkania ze starszą osobą
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    Witam, jestem w przeddzień podpisania umowy
    przedwstępnej kupna mieszkania na rynku wtórnym. Osobą
    sprzedającą mieszkanie jest jedyny właściciel - osoba
    starsza rocznik 1930 (czyli ma 79 lat). Pojawiają, się
    wątpliwości bo notariusz powiedział mi, że może kiedyś
    się pojawić ktoś z rodziny tej pani i podważyc umowę,
    z uwagii na zaawansowany wiek. Podsunął myśl by ta
    starsza Pani uzyskała zaświadczenie o pełnej zdolności
    do czynności cywilnoprawnych od lekarza lub aby
    przyszła z pełnomocnikiem. Niby wszystko logiczne,
    lecz: agencja pośredniczaca w transakcji robi problemy
    w kontacie z tą Panią i mam wrażenie lekceważy
    problem. Dowiaduję się, że nie każdy lekarz może
    wystawić zaświadczenie bo jej nie zna, a do psychiatry
    ciężko się dostać.Po jakimś czasie w wyniku rozmowy
    agentki z notariuszem, notariusz zmienia postawę na
    taką bym się nie przejmował tematem bo może jest
    wszystko w porządku. A w ogole to zaczyna podsuwać
    pomysły byśmy nie pisali umowy przedwstępnej w formie
    aktu tylko umowę zwykłą. Powiedzcie, czy to nie
    zajeżdza jakimś podstępem?
    Czy rzeczywiście ktoś z rodziny realnie może podważyć
    umowę aktu notarialnego ze wzgledy wiek tej pani jej
    rzekomy brak świadomości?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-18 15:30:43
    Temat: Re: umowa kupna mieszkania ze starszą osobą
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    1 krok do wolności pisze:

> [...]
    > Podsunął myśl by ta starsza Pani uzyskała zaświadczenie o pełnej
    > zdolności do czynności cywilnoprawnych od lekarza lub aby przyszła z

    Nie, to z pełnomocnikiem nie jest logiczne. Jeśli pani jest
    niepoczytalna to ustanowienie pełnomocnika też będzie nieważne.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-08-18 16:20:27
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Nie, to z pełnomocnikiem nie jest logiczne. Jeśli
    > pani jest niepoczytalna to ustanowienie pełnomocnika
    > też będzie nieważne.

    chodzi o zabezpieczenie sie i ku temu ma byc mlodszy
    zdrowy pelnomocnik

  • 4. Data: 2009-08-18 17:09:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1 krok do wolności wrote:

    > chodzi o zabezpieczenie sie i ku temu ma byc mlodszy zdrowy pelnomocnik

    w zaden sposob nie zabezpiecza cie to przed podwazeniem pełnomocnictwa
    pełnomocnika.

  • 5. Data: 2009-08-18 17:24:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    1 krok do wolności pisze:

    > chodzi o zabezpieczenie sie i ku temu ma byc mlodszy zdrowy pelnomocnik

    To żadne zabezpieczenie.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-08-18 17:36:12
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > w zaden sposob nie zabezpiecza cie to przed
    > podwazeniem pełnomocnictwa
    > pełnomocnika.

    czyli innymi słowy ani pelnomocnik ani zaświadczenie
    nie pomoże jak sie ktoś uprze i bedzie chciał odwołać
    umowe? jeśli tak, to w takim razie nie ma sensu
    dreczyc babeczki o to zaswiadczenie...pls odp
    sorki ale sprawa jest skomplikowana

  • 7. Data: 2009-08-18 17:48:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 17:30:43 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie, to z pełnomocnikiem nie jest logiczne. Jeśli pani jest
    > niepoczytalna to ustanowienie pełnomocnika też będzie nieważne.

    Moze chodzilo nie o pelnomocnika, a o opiekuna prawnego dla takiej osoby?

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-08-18 18:22:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    1 krok do wolności pisze:

    > czyli innymi słowy ani pelnomocnik ani zaświadczenie nie pomoże jak sie
    > ktoś uprze i bedzie chciał odwołać umowe?

    Odwołać umowy nie można.
    Tutaj chodzi o ewentualną wadę oświadczenia woli:
    "Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z
    jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome albo
    swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w szczególności
    choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego, chociażby
    nawet przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych".

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-08-18 18:24:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream pisze:

    > Moze chodzilo nie o pelnomocnika, a o opiekuna prawnego dla takiej osoby?

    A może chodziło o krasnoludka :) ?

    Opiekuna prawnego to może mieć małoletni albo ubezwłasnowolniony
    całkowicie. Twierdzisz że autor winien wystąpić najpierw o
    ubezwłasnowolnienie kontrahentki ?

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-08-18 19:41:33
    Od: "Aktywa" <r...@w...pl>

> [...]
    > choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego, chociażby nawet
    > przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych".

    Dzieki, Panowie Znawcy Prawa podjąłem decyzje przy waszej pomocy.
    Co do wyniku jej, mam nadzieje, że nie bede żałował, babeczka się zaparła i
    nie będzie robić żadnych badań.
    Może znajdzie się ktoś kto się nie boi i to kupi.