  • 1. Data: 2009-08-19 04:48:56
    Temat: Umowa o dzieło, okres ciąży i zasiłek chorobowy
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Ekhmm.. zwracam się z dosyć zawiłym problemem.
    Stan faktyczny:
    - z początkiem tego roku moja żonka zawarła umowę o dzieło z terminem
    wykonania do końca tego roku,
    - pod koniec lutego dowiedziała się że zaszła w ciążę
    - ze względu na charakter pracy (z tytułu umowy o pracę) oraz stan zdrowia
    - przebywa praktycznie całą ciąże na zwolnieniu lekarskim.
    Jestem niemal pewien że to zwolnienie będzie trwało do dnia rozwiązania
    (połowa października), a potem jak wiadomo - urlop macierzyński.

    I właśnie tu jest szkopuł (jak dla mnie):
    - jak ma wywiązać się z tej umowy o dzieło?
    - jak wystawi rachunek za wykonanie tego dzieła?
    Wszak w trakcie zasiłku chorobowego nie można pracować - co oczywiste.
    Na urlopie macierzyńskie także nie można pracować .... jak się nie obrócić
    - du..a zawsze z tyłu
    Za nie wykonanie dzieła w umowie jest klauzula o odszkodowaniu dla
    zamawiającego (((
    Wiadomo, umowy cywilne mają to do siebie że nie ważne kto wykonuje dzieło -
    grunt że jest wykonane w terminie. Zamawiający otrzyma zamówione dzieło -
    nawet ja je mogę wykonać w imieniu żony - ale jak ona ma wystawić ten
    nieszczęsny rachunek by nie narazić się na problemy ze zwrotem zasiłku
    chorobowego czy tez zasiłku macierzyńskiego?

    Jak z tego wybrnąć?