  • 1. Data: 2004-05-15 08:15:29
    Temat: Jakie postepowanie?
    Od: Ryszard T<r...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie rodzaju postepowania w sprawie cywilnej.
    Pewien klient jest winien mojej firmie (mala prywatna dzialalnosc
    gosp) okolo 6 tys zl za niezaplacony towar. Chce wytapic do sadu w tej
    sprawie. I teraz mam pytanie jakie mam wybrac postepowanie ?
    - nakazowe
    - uposzczone (to chyba moim zdaniem nie bo wyczytalem ze jest do 5
    tys, czy tak ?)
    - upominawcze
    - zwykle
    Prawnikiem nie jestem, a po przeczytanie kpc nie znalazlem czym sie
    te postepowania roznia. Moze mi ktos w 2-3 zdaniach napisze, jesli
    wie a tazke jakie mam w moim przypadku wybrac.
    Dodam tylko ze mam faktury na wydany towar, a zaplata miala byc
    przelewem- jesli to ma znaczenie.

    Ryszard Tobiasz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-15 16:56:10
    Temat: Re: Jakie postepowanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ryszard T" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    rzecz podstawowa, to czy posiadasz jakieś potwierdzenie dostawy towaru.
    Jeśli tak, to w wypadku kwoty 6.000 zł możesz wystąpić o wydanie nakazu
    zapłaty w postępowaniu nakazowym. Jeśli owego dowodu na piśmie nie
    posiadasz, to zostaje Ci albo go uzyskać, albo wnosić sprawę w zwykłym
    trybie.