  • 1. Data: 2002-04-24 11:26:13
    Temat: Jakie konsekwencje?
    Od: "Loccutus" <t...@p...onet.pl>

    Jakie konsekwencje mogą grozić osobie, która nabyła piracką kopię
    oprogramowania? Np - okazało się że grupa która kopiowała CD-Romy i
    sprzedawała je wysyłkowo wpadła, a policja dysponuje listą "klientów". Co
    grozi "szarakowi" który kupił od piratów CD-Rom z pirackim oprogramowaniem
    nakarmiony komunikatem typu "Żeby było legalnie - soft u nas zakupiony
    możesz używać przez 24 godziny po czym musisz zniszczyć kopię"
    Interesuje mnie zarówno teoretyczny jak i realny aspekt postępowania prawa
    z takim nabywcą.

    Loccutus

  • 2. Data: 2002-04-24 13:41:08
    Temat: Re: Jakie konsekwencje?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Loccutus wrote:

    > Jakie konsekwencje mogą grozić osobie, która nabyła piracką kopię
    > oprogramowania? Np - okazało się że grupa która kopiowała CD-Romy i

    art. 291-292 KK.

    > Interesuje mnie zarówno teoretyczny jak i realny aspekt postępowania prawa
    > z takim nabywcą.

    Teoretycznie - patrz wyżej
    Realnie - zabiorą cedeki (jeśli nie było ich dużo) i dadzą reprymendę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-25 05:11:05
    Od: "Loccutus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...
> [...]
    Dzięki za reakcję.

    A gdyby się okazało że w/w osoba zakupiła od grupy nielegalnie
    rozpowszechniającej oprogramowanie - jakąś darmową dystrybucję Linuksa czy
    Star Office? czy za taki zakup również można ponieść konsekwencje?

    Ustawa o prawach autorskich..... mówi że podlega karze ten kto nabywa
    oprogramowanie w celu osiągnięcia korzyści finansowych - to znaczy że jeżeli
    nabywasz soft na własny użytek to mimo że nie masz do niego prawa nie
    podlegasz sankcjom?? Dopiero w momencie gdybyś zaczął to sprzedawać,
    wypożyczać itp osiągasz z tego tytułu koszyści majątkowe???
    Na stronie e-prawnik'a było takie zdanie....

    Krótko mówiąc chodzi mi o to jaką przyjąć postawę przy kontakcie z policją
    żeby nie oberwac po dupsku za to że 2 lata temu kupiłem (mea culpa and
    głupota) sobie 6 płytek za niecałe 80 złotych...
    Loccutus

  • 4. Data: 2002-04-25 14:21:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Loccutus wrote:

    > A gdyby się okazało że w/w osoba zakupiła od grupy nielegalnie
    > rozpowszechniającej oprogramowanie - jakąś darmową dystrybucję Linuksa czy
    > Star Office? czy za taki zakup również można ponieść konsekwencje?

    Nie (skądinąd piraci sprzedają ją o wiele drożej niż jest rzeczywiście
    warta - nie patrzą czy soft komercyjny czy nie i za wszystko biorą jedną
    cenę...)

    > Ustawa o prawach autorskich..... mówi że podlega karze ten kto nabywa
    > oprogramowanie w celu osiągnięcia korzyści finansowych - to znaczy że jeżeli

    Nieprawda, nie ma nic o korzyściach jako niezbędnej przesłance czynu
    zabronionego.

    > nabywasz soft na własny użytek to mimo że nie masz do niego prawa nie
    > podlegasz sankcjom?? Dopiero w momencie gdybyś zaczął to sprzedawać,

    Spójrz w art. 291-292 KK.

    > wypożyczać itp osiągasz z tego tytułu koszyści majątkowe???

    Nie, grozi ci tylko wyższy wymiar kary.

    ?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)