  • 1. Data: 2002-04-24 08:45:04
    Temat: Pytanie odnośnie długości chorobowego i rzeczy z tym związanych
    Od: "Leo" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pewien problem.
    Moja żona (nauczycielka) starała się o rentę - od września ubiegłego roku
    była na chorobowym. Po rozmowie z dyrektorką i przedstawieniu jej sprawy
    dyrektorka przyjęła to do wiadomości (musiała znaleźć sobie kogoś w
    zastępstwo). W lutym tego roku żona stawiła się na komisję lekarską jednakże
    renty nie otrzymała. Zgłosiła się z pismem - podaniem do ZUS-u o możliwość
    kontynuowania zwolnienia lekarskiego. kilka dni temu jak poszła dostarczyć
    do szkoły kolejne zwolnienie dowiedziała się że jest nieprawnie na
    chorobowym, że jej sprawa zostaje skierowana do orzecznika ZUS - i po
    pierwsze może się zdarzyć że będzie musiała zwrócić pieniądze wypłacane jej
    od lutego tego roku do dnia dzisiejszego a co sie z tym wiąże od lutego nie
    będzie już pracownikiem szkoły.

    Z tego co się dowiedziałem szkoła powinna po 4-5 miesiącach zwolnienia
    wystosować pismo do Zus - informujące o całej sprawie

    Pytanie brzmi - czy w przypadku gdy decyzja orzecznika będzie niepomyślna
    dla nas - to czy będę musiał zwracać pieniądze?? (moim zdaniem to jest
    niedopatrzenie szkoły) i czy mogą tak rozwiązać stosunek pracy (nie wiem jak
    się do tego ma karta nauczyciela)? Zamierzam udać się z tym do sądu pracy
    ale wcześniej chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.
    Pozdrawiam
    LM

  • 2. Data: 2002-04-24 12:30:34
    Od: "Leo" <l...@p...onet.pl>

    [cut]
    a i jeszcze jedno pytanie , jeżeli teraz szkoła dalej przyjęła zwolnienie
    żony, to czy mają prawo jej nie wypłacać chorobowego?
    liczę na szybką odpowiedź
    pozdrawiam