  • 1. Data: 2002-04-24 09:45:40
    Temat: praktyki
    Od: "arti" <a...@i...pl>

    Witam

    Nie wiem czy akurat dobra grupa a nie pl.soc.prawo.podatki ale
    to chyba bardziej pod to

    Moje dziewcze ma teraz maly problem bo studiuje
    w szkole wyzszej na kierunku kosmetologia(zwiazane
    z prowadzeniem zakladu kosmetycznego, zabiegi, etc.).
    Mieszka 10km od Wroclawia wiec do szkoly dojezdza.
    Po tym semestrze musi odbyc praktyki przez 1 miesiac
    w jakims zakladzie kosmetycznym.

    Problem w tym ze chcialaby w miare blisko od domu.
    Tylko ze jest jeden problem, szkola przedstawila liste
    zakladow, w ktorych mozna odbyc praktyki. Jak
    na Wrocław jest na tej liscie tylko 10 takich zakladow.

    Moja dziewczyna stwierdzila ze sama na wlasna reke znajdzie
    sobie zaklad w ktorym bedzie odbywac praktyki. Taki
    zeby miala blisko do niego bo te ktore oferuje szkola
    sa dosc daleko.

    Problem w tym ze szkola owszem godzi sie na to aby
    znalazla sobie sama miejsce odbycia praktyki z tym
    ze dany zaklad musi byc na ksiedze przychodow i rozchodow.

    Nie jestem ekonomista ani nie znam sie prawie wcale na prawie
    ale z tego co wiem to malo ktory zaklad bedzie na ksiazce
    (bo niby ktory zaklad mialby takie dochody zeby wskoczyc na ksiazke)
    W tych ktorych pytala jest ryczalt.

    Nie wiem czemu akurat szkola ma takie zyczenia ale smierdzi mi to
    pieniedzmi.(tzn albo zaplaca mniej albo cos dostana od takiego zakladu
    na ksiazce, nie wiem).

    I teraz moje pytanie, czy jest jakies prawo ktore mowi ze na praktyki
    mozna isc tylko do firmy ktora jest na KPiR?

    Arti

  • 2. Data: 2002-04-26 23:41:51
    Temat: Re: praktyki
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, arti wrote:
    [...]
    >+ Nie jestem ekonomista ani nie znam sie prawie wcale na prawie
    >+ ale z tego co wiem to malo ktory zaklad bedzie na ksiazce
    >+ (bo niby ktory zaklad mialby takie dochody zeby wskoczyc na ksiazke)

    Żeby "wskoczyć na książkę" wystarczy mieć straty ;)
    A na powaznie: przy WIELU rodzajach działalności KPiR
    może byc bardziej opłacalna od ryczałtu: jeśli koszty są duże
    (a wręcz masz straty właśnie) to podatek dochodowy "idzie
    w dół". A na ryczałcie płacisz od wpływów...
    Za to ryczałt jest "papierkologicznie prostszy".

    Pozdrowienia, Gotfryd