eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka struktura prawna do ASK? (stowarzyszenie raczej odpada) › Re: Jaka struktura prawna do ASK? (stowarzyszenie raczej odpada)
    From: "StyppaH" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaka struktura prawna do ASK? (stowarzyszenie raczej odpada)
    Date: Sat, 29 Mar 2003 19:39:41 +0100

    > Wydaje mi sie, ze jadnak trzeba zalozyc dzialanosc gospodarcza, aby stac
    sie
    > przedsiebiorca -
    > chociaz to jest twoim obowiazkiem, jezeli robisz to dla zysku, tzn
    pobierasz
    > wplaty przeznaczone
    > nie tylko na obsluge, konserwacje czy udostepnienia uslugi, ale i bedziesz
    > tego sam czerpal -
    > znaczy z tych wplat - na wlasne potrzeby !!!

    Zalozenia sa takie ze to jest non profitowa siec. Byc moze zmieni sie za
    jakis czas w cos innego - wiec dobrze by bylo zeby ta struktura prawna ktora
    ostatecznie wybiore umozliwiala albo latwe przekstalcenie siec w zarobkowa,
    albo mieszaczaca w swoich ramach zarobkowe udostepnianie internetu.

    > Jezeli stowarzyszenie jest drogie dla ciebie, to pewnie i inne formy tez
    > beda drogie, bo w zasadzie
    > ciezko cos zrobic bez inwestowania pieniedzy (chociazby na sama
    > biurokrajce).

    No wlasnie chodzi mi o minimalizacje biurokracji - a ze stowarzyszenie jest
    drogie wyczytalem na stronach trzepaka (i wypowiadziach ludzi od ASK) - przy
    max 30 uzytkownikach i skladce 50 zl miesiecznie jest w ogole jakis sens w
    bawienie sie w stowarzyszenie?

    > Osobista dzialalnosc gospodarcze jest chyba najtansza - no i najbardziej
    > 'odformalizowana'.

    A czy moge dowiedziec sie czego wiecej? Tzn jesli nie chcialbym zarabiac -
    to jak musze dokumentowac wplywy/wydatki, czy musze cos placic co miesiac
    itp. Zalezy mi na tym zeby nie przeznaczac znaczej czesci skladek na samo
    funkcjonowanie prawne ! Ale jednoczesnie uzytkowanicy pytaja sie o urzad
    skarbowy (w "trosce" o mnie) itp.

    > A z tym 2.4 Gjhz to wogole ie czaje tematu !

    Urzadzenia pracujace w tym pasmie (chodzi o sprzet WiFi) nie wymagaja
    koncesji bodajze od lipca/sierpnia 2002. Jednakze trzeba zglosic do utripu
    pismo "ZGŁOSZENIE DZIAŁALNOŚCI TELEKOMUNIKACYJNEJ" zeby mozna je bylo
    legalnie wykorzystywac. Wyslalem panu wzor pisma - byc moze zgloszenie takie
    moze wyslac osoba fizyczna nie posiadajaca zarejestrowanej dzialalnosci...

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi