  • 11. Data: 2010-05-06 10:59:39
    Temat: Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Mówimy o logice, a nie podstawie prawnej. Twierdzę jedynie, że
    > argument "pieczątki można wyrabiać swobodnie, bo długopisy można kupować

    To zamiast długopisów wstaw sobie mój drugi przykład: papier firmowy.

    > swobodnie" jest nielogiczny. Zresztą prawo temu przeczy: niektórych
    > pieczątek nie wyrobi się bez odpowiedniego zezwolenia.

    Podstawa prawna?

  • 12. Data: 2010-05-06 11:02:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Zresztą prawo temu przeczy: niektórych
    > pieczątek nie wyrobi się bez odpowiedniego zezwolenia.

    Nie wolno, bez zezwolenia, ich wyrabiac, czy uzywac?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 13. Data: 2010-05-06 11:02:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To zamiast długopisów wstaw sobie mój drugi przykład: papier firmowy.

    No i co z nim? Wszystko zależy od tego, jaką wagę przykładamy do
    pieczątki. Możemy uznać, że jest to tylko przyrząd do szybkiego pisania,
    a możemy uznać, że jest to również pewna forma uwiarygadniania
    dokumentów. I w odpowiedni sposób tworzymy prawo (regulujące lub nie
    wyrabianie pieczątek). Z długopisami i papierem firmowym ma to luźny
    związek. Z pewnością nie wynika z tego, że jeśli jakoś jest w papierach
    formowych, to tak samo musi być w pieczątkach.

    > Podstawa prawna?

    Wszelkie pieczątki urzędowe z orłem itp.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-05-06 11:03:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Nie wolno, bez zezwolenia, ich wyrabiac, czy uzywac?

    Nie wiem, nie wnikałem, podejrzewam, że i jedno i drugie.
    Najważniejsze jest to, że mimo że analogia z długopisami jest chybiona.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-05-06 11:23:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 May 2010 12:59:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    Art. 16a-16c ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej
    oraz o pieczęciach państwowych oraz art. 68 kw.

    Ponadto w ograniczonym zakresie art. 61 par. 3 kw.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 16. Data: 2010-05-06 11:55:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "WRonX" <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> napisał
    > 3. A gdybym mial prywatna praktyke lekarska, to tez nie musze miec
    > pieczatki?

    Pewnie regulują to przepisy szczegłówe. Np. w zakresie obrotu
    farmaceutykami, dot. tego co ma być na recepcie.

    >A moze moge ja sobie wyrobic tak samo latwo, bez dokumentow? :)

    Choćby, to co... Jej bezprawne użycie stanowi czyn karalny.

    > 4. Co z pieczatkami np. firm przeprowadzajacych badania szczelnosci
    > instalacji gazowych - wyrobie sobie taka, podbije sobie, ze wszystko jest
    > szczelne

    Jak wyżej

    >a potem cos pierdyknie i skladam zazalenie? :)

    Nie, ten kto to podpisał dostaje długą listę zarzutów i podbił.

    Może i to coś rozjaśni w zakresie pieczątek "z orzełkiem":
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 7 grudnia 1955 r.w sprawie tablic i
    pieczęci urzędowych.
    § 16. 1.Do wyrobu pieczęci państwowych uprawniona jest wyłącznie Mennica
    Państwowa.
    2. Do wyrobu pieczeci urzędowych gmin, związków komunalnych i sejmików
    samorządowych zawierających herb gminy lub województwa są upoważnione
    również wyspecjalizowane podmioty gospodarcze inne niż Mennica Państwowa.

  • 17. Data: 2010-05-06 12:21:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 6 May 2010 13:55:05 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Może i to coś rozjaśni w zakresie pieczątek "z orzełkiem":
    > ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 7 grudnia 1955 r.w sprawie tablic i
    > pieczęci urzędowych.
    > § 16. 1.Do wyrobu pieczęci państwowych

    No i przecież on nie wyrabia pieczęci państwowej, tylko prywatną pieczęć :)

    > 2. Do wyrobu pieczeci urzędowych gmin, związków komunalnych i sejmików
    > samorządowych zawierających herb gminy lub województwa są upoważnione

    Nie robi pieczęci z herbem gminy ani województwa.

  • 18. Data: 2010-05-06 12:51:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > No i przecież on nie wyrabia pieczęci państwowej, tylko prywatną pieczęć
    > :)

    Przecież napisałem: "Może i to coś rozjaśni w zakresie pieczątek __"z
    orzełkiem"__"
    Skoro go tak stemple interesują, to niech wie, że i taka ciekawostka jest,
    tylko po to.

  • 19. Data: 2010-05-06 13:07:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Art. 16a-16c ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej
    > oraz o pieczęciach państwowych oraz art. 68 kw.
    >
    > Ponadto w ograniczonym zakresie art. 61 par. 3 kw.

    Zapomniałeś o tzw. sednie, czyli 16d i rozporządzeniu, na które 16d się
    powołuje.

    Udało mi się jakieś znaleźć - i faktycznie są regulacje.

    Mam jednak do niego kilka zastrzeżeń. Primo: w przeciwieństwie do tego,
    co pisał Liwiusz, nie wykonuje tego ktokolwiek na podstawie jakiegoś
    zezwolenia, tylko wskazane jednostki (w szczególności dla administracji
    państwowej - mennica), a regulowany jest jedynie sposób zamawiania oraz
    kto jest uprawniony do takich zamówień. Secundo: rozporządzenie powołuje
    się na podstawę prawną w postaci... dekretu z 1955 roku. Dekretu nie ma,
    jest nowa ustawa. Bordello małe ;) Tertio przepisy odnoszą się do
    pieczęci, które są bardzo ściśle zdefiniowane, włącznie z wymiarami,
    czyli de facto pieczęć wyglądająca jak pieczęć np. sejmu ale o innych
    niż określone w przepisach wymiary (np. 2x większa) pod takie regulacje
    IMHO nie podpada.

  • 20. Data: 2010-05-06 13:14:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-06 15:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Secundo: rozporządzenie powołuje
    > się na podstawę prawną w postaci... dekretu z 1955 roku. Dekretu nie ma,
    > jest nowa ustawa. Bordello małe ;)

    Dlaczego nie ma dekretu?

    "
    Art. 18. Traci moc dekret z dnia 7 grudnia 1955 r. o godle i barwach
    Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U.
    Nr 47, poz. 314, z 1956 r. Nr 7, poz. 43 oraz z 1957 r. Nr 10, poz. 42)
    w części dotyczącej godła i barw Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
    "

    --
    spp