  • 1. Data: 2003-12-11 12:20:35
    Temat: Jak zdobyć adres zamieszkania dłużnika - wspólnika spółki?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Witam:)
    Komornik przysłał mi prośbe o podanie adresów domowych dwóch
    dłużników, wspólników spółki. Czy jest jakiś urząd, który może mi
    udzielić takich informacji? Biuro meldunkowe?
    Żeby było śmiesznie, jeden z dłużników na stałe mieszka w Kanadzie.
    Jak mogę sprawdzić czy jest nadal udziałowcem spółki? W nazwie
    figuruje jego nazwisko ale z tego co wiem, nie podejmuje żadnych
    decyzji w spółce i chyba zrzekł się odpowiedzialności na rzecz
    wspólnika.
    Dzięki:)

    Pozdrawiam:)
    Piotr J.

  • 2. Data: 2003-12-11 12:35:04
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Piotr J. napisał:

    > Witam:)
    > Komornik przysłał mi prośbe o podanie adresów domowych dwóch
    > dłużników, wspólników spółki.

    jakiej?

    > Czy jest jakiś urząd, który może mi
    > udzielić takich informacji? Biuro meldunkowe?

    Z pesel możesz dostać,
    ewentualnie z UG, gdzie zarejestrowali działalność (jeżeli to osoby
    fizyczne) lub KRS (jeżeli spółka jest osobą prawną.

    > Żeby było śmiesznie, jeden z dłużników na stałe mieszka w Kanadzie.
    > Jak mogę sprawdzić czy jest nadal udziałowcem spółki?

    we wpisie do ewidencji

    > W nazwie
    > figuruje jego nazwisko ale z tego co wiem, nie podejmuje żadnych
    > decyzji w spółce i chyba zrzekł się odpowiedzialności na rzecz
    > wspólnika.

    ciekawa rzecz, chyba teżsię zrzeknę odpowiedzialności za moje długi
    podatkowe :)

  • 3. Data: 2003-12-11 13:17:14
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    > jakiej?

    Spółki cywilnej:) z Wrocławia:)

    > Z pesel możesz dostać,
    > ewentualnie z UG, gdzie zarejestrowali działalność (jeżeli to osoby
    > fizyczne) lub KRS (jeżeli spółka jest osobą prawną.

    Jeśli SC to chyba osoby fizyczne, tak? W takim razie KRS?

    Kanadzie.

    > we wpisie do ewidencji

    Wpisie do ewidencji podatkowej w Urzędzie Skarbowym? Sorry, ale nie
    siedze w tych sprawach:)

    > ciekawa rzecz, chyba teżsię zrzeknę odpowiedzialności za moje długi
    > podatkowe :)

    Widziałem taki dokument w spółce, gdy tam pracowałem:) Nie znam
    szczegółów ale chyba można coś takiego zrobić - zrzec się udziałostwa
    w spółce:)

    Piotr J.

  • 4. Data: 2003-12-11 13:27:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Piotr J. wrote:

    > Spółki cywilnej:) z Wrocławia:)

    > Jeśli SC to chyba osoby fizyczne, tak? W takim razie KRS?

    Nie... z Ewidencji Dzialanosci Gospodarczej...

    > Kanadzie.

    > Wpisie do ewidencji podatkowej w Urzędzie Skarbowym? Sorry, ale nie
    > siedze w tych sprawach:)

    Nie... z Ewidencji Dzialanosci Gospodarczej...
    W US tez to powini miec.

    > Widziałem taki dokument w spółce, gdy tam pracowałem:) Nie znam
    > szczegółów ale chyba można coś takiego zrobić - zrzec się udziałostwa
    > w spółce:)

    Udzialu w odpowiedzialnosci nie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-11 13:31:55
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Piotr J. napisał:

    > Spółki cywilnej:) z Wrocławia:)

    No to pędź do Urzędu Miasta, wydział bodajże działalności gospdoarczej,
    albo coś podobnego.
    Składasz wniosek o podanie danych przedsiębiorcy. Taka miła Pani tam
    obsluguje. O ile pamiętam to jest na takim placu koło dominikańskiego, w
    stronę przeciwną do dworca pkp.

    > Jeśli SC to chyba osoby fizyczne, tak?

    prawdopodobnie

    > W takim razie KRS?

    nie,
    ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Urząd miasta

    > Wpisie do ewidencji podatkowej w Urzędzie Skarbowym? Sorry, ale nie
    > siedze w tych sprawach:)

    nie każdy musi,
    nazwę masz wyżej, przypuszczalną lokalizację urzędu też :)

    > Widziałem taki dokument w spółce, gdy tam pracowałem:) Nie znam
    > szczegółów ale chyba można coś takiego zrobić - zrzec się udziałostwa
    > w spółce:)

    można wystąpić ze spółki i ona się rozwiązuje, ale o ile pamiętam,
    odpwoiedzialnosć za zobowiązani spółki z okresu jej trwania pozostaje.

    pzodrawiam

    marcin

    ps. i pozdrów wroclaw, tęskno mi czasem :)

  • 6. Data: 2003-12-11 16:07:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, marcin wrote:
    >+ Użytkownik Piotr J. napisał:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ nie,
    >+ ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Urząd miasta

    AFAIK *mogą* być w KRS. To że nie muszą (i mało komu się chce)
    być w KRS nie znaczy że ich tam nie ma :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-11 16:11:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Piotr J. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Widziałem taki dokument w spółce, gdy tam pracowałem:) Nie znam
    >+ szczegółów ale chyba można coś takiego zrobić - zrzec się udziałostwa

    Można, ale gdzieś w przepisach widziałem zastrzeżenie że jeśli
    ktoś zgadza się na prezentację swojego nazwiska w nazwie spółki
    to ponosi odpowiedzialność. Nawet jak to jest spółka prawa
    handlowego (S.A. na przykład). I taki "papier" podpisany ze
    wspólnikami nie ma "mocy" wobec osób trzecich !
    Odpowiedzialności to moze nie ponosić wspólnik cichy :)
    Zastrzegam że to:
    1. nie musi dotyczyć wszystkich spółek
    2. nie musiało dotyczyć momentu w którym się rejestrowali.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-12-11 16:43:44
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > AFAIK *mogą* być w KRS. To że nie muszą (i mało komu się chce)
    > być w KRS nie znaczy że ich tam nie ma :)

    osoba fizyczna w KRS?

    jak?

    mnie katowicka informacja krs powiedziała, że jak złożę wniosek o wpis
    mej firmy do krs, to go odrzucą.

    co masz na myśli?

  • 9. Data: 2003-12-11 19:45:43
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) marcin w wiadomości <br9odc$gcs$2@nemesis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Z pesel możesz dostać,

    Dostępu do systemu pesel nie ma każdy. Takiej informacji nie udziela się
    osobie z ulicy.

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 10. Data: 2003-12-11 19:56:23
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Olgierd wrote:
    > Dostępu do systemu pesel nie ma każdy. Takiej informacji nie udziela się
    > osobie z ulicy.

    Tu chyba nietrudno byłoby wykazać interes prawny, czy co tam jest potrzebne.

    KG