  • 11. Data: 2003-04-04 15:21:15
    Temat: Re: Jak zalozyc panstwo
    Od: "aragon" <a...@p...wp.pl>

    dzieki za odpowiedzi :) narazie jeszcze nie bede zakladal panstwa, ale
    odlegle miejsca raczej odpadaja ze wzgledu na finanse :/
    jak tylko bede mial oglosic "deklaracje niepodleglosci" to wszystkich tu
    powiadomie :)

    pozdrawiam
    aragon

  • 12. Data: 2003-04-04 15:22:55
    Od: "aragon" <a...@p...wp.pl>

    Użytkownik "S.Koper" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > O ZASADACH DZIA?ALNO?CI PA?STW W ZAKRESIE BADA? I U?YTKOWANIA PRZESTRZENI
    > KOSMICZNEJ ??CZNIE Z KSI??YCEM I INNYMI CIA?AMI NIEBIESKIMI
    > sporz?dzony w Moskwie, Londynie i Waszyngtonie dnia 27 stycznia 1967 r.
    > (Dz. U. z dnia 15 maja 1968 r.)
    > Artyku? II
    > Przestrze? kosmiczna, ??cznie z Ksi??ycem i innymi cia?ami niebieskimi,
    nie
    > podlega zaw?aszczeniu przez pa?stwa ani poprzez og?oszenie suwerenno?ci,
    ani w
    > drodze u?ytkowania lub okupacji, ani w jakikolwiek inny sposób.

    to teraz troche z innej beczki ... jak a takim razie w przyszlosci ludzie
    mieli by zakladac panstwa na innych planetach ? niby trzeba by sie
    porozumiec z wszystkimi innymi panstwami ?

  • 13. Data: 2003-04-04 16:38:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> popełnił 03 kwi 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:b6i948$e7k$1@news.onet.pl:

    A właśnie, jak polskie prawo zapatruje się na możliwość
    usamodzielnienia się części jego terytorium?
    Jaka jest procedura? (inicjatywa obywatelska, ustawa o...>referendum???)
    I na koniec: czy takie nowopowstałe państwo po wstąpieniu (naszym i waszym)
    do UE automatycznie do niej należeć będzie?

    zafasynowany

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2003-04-04 16:47:54
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "poreba" <d...@p...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    waszym)
    > do UE automatycznie do niej należeć będzie?

    Juz z samych zalozen definicejnych panstwa (patrz moj wczesniejszy post)
    wynika, ze nie moze ono sobie pozwolic na utrate efektywnej wladzy na czesci
    swego terenu, bo wtedy droga do secesji bylaby juz mozliwa (przy spelnieniu
    innych warunkow oczywiscie). Panstwo jest od tego, aby bronic swojej wladzy
    na swoim terytorium, w przeciwnym razie nie byloby w stanie zapewnic
    obywatelom ochrony, ktora im sie nalezy w zamian za poddanie sie wladzy
    panstwa.
    Ale i w porzadku prawnym kazdego panstwa - w tym Polski - znajdziesz
    przepisy, ktore dotycza bezposrednio takich przypadkow. Konkretny przepis
    karny - art. 128 kk. Nawet przygotowanie jest karalne (§ 2) i jest
    zbrodnia - kara min. 3 lata. Takze radzil bym potencjalnym "glowom panstw"
    uwazac ;-)
    Na dalsze pytania odpowiedz jest w tej sytuacji zbedna.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 15. Data: 2003-04-04 17:53:43
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-04 17:21, aragon wrote :
> [...]
    > odlegle miejsca raczej odpadaja ze wzgledu na finanse :/
    > jak tylko bede mial oglosic "deklaracje niepodleglosci" to wszystkich tu

    Od razu zaprojektuj konstytucje, to moze Cie popre ;)

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 16. Data: 2003-04-04 18:39:19
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
> [...]
    > karny - art. 128 kk. Nawet przygotowanie jest karalne (§ 2) i jest
    > zbrodnia - kara min. 3 lata. Takze radzil bym potencjalnym "glowom panstw"

    pomocnictwo też jest karalne ;)

    KG

  • 17. Data: 2003-04-04 19:11:43
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > pomocnictwo też jest karalne ;)
    >
    > KG

    sugerujesz, ze pomagam? przeciez tylko uswiadamiam ;-)

    --
    pozdr
    Przemek

  • 18. Data: 2003-04-04 19:52:41
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
    > sugerujesz, ze pomagam? przeciez tylko uswiadamiam ;-)

    udzielasz rady czy informacji ;))

    KG

  • 19. Data: 2003-04-04 20:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Przemyslaw Lipin wrote:
    [...]
    >+ Juz z samych zalozen definicejnych panstwa (patrz moj wczesniejszy post)

    Jak to drzwiej mówili ? "Imperialistyczne ..." co ?
    Komuniści zawsze umieli tak zrobić żeby zaprzeczyć
    :)

> [...]
    >+ na swoim terytorium, w przeciwnym razie nie byloby w stanie zapewnic
    >+ obywatelom ochrony, ktora im sie nalezy w zamian za poddanie sie wladzy

    Znaczy - 'brak demokracji'. Ścislej: jak wobec tych teorii miała się
    wobec tego sprawa prawa wystąpienia z ZSRR poszczególnych republik ?
    O ile dobrze pamiętam - to Białoruś (?) właśnie legalnie z niego
    skorzystała :)
    To że twórcy nie przewidzieli że istnieje teoretyczna możliwość
    iż ktoś z zapisu skorzysta to inna sprawa :], ona *była*
    w konstytucji ZSRR...

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-04-04 21:03:22
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > To że twórcy nie przewidzieli że istnieje teoretyczna możliwość
    > iż ktoś z zapisu skorzysta to inna sprawa :], ona *była*

    nie rozumiem - jaki ´brak demokracji`. jest jeszcze cos takiego, jak
    ´demokracja zdolna do obrony`, taka chcieli stworzyc po wojnie Niemcy, aby
    uchronic sie w ten sposob przed slabosciami demokracji rodem z Republiki
    Weimarskiej. na ile im sie to udalo - udowadniaja najnowsze wyroki ich
    Federalnego Sadu Konstytucyjnego w sprawie partii neonazistowskiej NPD.
    to o czym pisalem u gory, to tzw. teoria umowy panstwowej (chyba tak sie to
    mowi po polskiemu, po niemiecku to tzw. Staatsvertrag), ktora zaklada, ze
    obywatele dlatego poddaja sie wladzy panstwa, aby to zapewnilo im opieke i
    tzw. spokojny zywot poprzez swoje kompetencje wladcze. teoria ta nie stoi na
    przeszkodzie demokracji, demokracja to tylko jeden ze sposobow
    funkcjonowania panstwa, a teoria mowi o powstaniu panstwa samym w sobie.
    a co do b.ZSRR, to juz calkiem inna kwestia. twor to byl niezrozumialy i
    wiadomo przeciez bardzo dobrze, ze ten zapis byl tylko po to, aby panstwo to
    mogla funkcjonowac, jako "zwiazek republik", niby dobrowolnie zrzeszonych.
    ale nie trzeba bylo byc jedna z tych republik - wystarczylo byc tzw.
    niepodleglym panstwem, jak np. Czachoslowacja w 1968, aby dostac "po lapach"
    za probe zmiany status quo.

    --
    pozdr
    Przemek