    From: b...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Date: 24 Sep 2005 15:22:36 +0200

    > Dokładnie zdefiniowałes problem. Jeżeli chcesz mieć wysoką jakość, wykup
    > odpowiednie pasmo. Działalność "operatorska" w pasmach niechronionych
    > przypomina jazdę samochodem sportowym bez sprawnych hamulców. A
    > jakiekolwiek próby ograniczania dostępu do tego pasma są przestępstwem.
    > A Ty to właśnie próbujesz robić.

    wykupienie pasma dla 40 abonentow... no tak... moglem o tym pomyslec !! :)
    jakie sa oplaty ? parenascie tys zl, czy kilka razy tyle ? :/

    No to ja ci powiem jak to bedzie wygladalo w praktyce, bez tej mojej "proby
    ograniczania dostepu do pasma".
    Wejdzie nowa firma, wlozy wzmacniacze (nielegalne), no bo inaczej dzialac jej
    nie bedzie. Ktos, ja albo pozostale firmy doniosa do URTiP. Przyjdzie kontrola,
    zabierze urzadzenia. Na nastepny dzien polowa "naszych" anten bedzie w proszku,
    a w drzwiach siedziby bedzie wbita siekiera od tych sproszkowanych anten. To
    juz bylo przerabiane wielokrotnie w wielu miastach. Ucierpi na tym:
    - abonent (niestabilne lacze)
    - firma (wypisujacy sie abonenci na rzecz nie nowego operatora, tylko neostrady
    - panstwo - mniejsze podatki

    Ewentualnie URTiP powie ze go to nie interesuje, bo to pasma darmowe i beda
    tylko same siekiery lataly. To tak w ramach zdrowej polskiej konkurencji :/
    rozumiem ze moze Ty jestes akurat abonentem, ale sprobujcie sie wczuc prosze i
    w druga strone. Jakby kolo waszego warsztatu samochodowego powstal inny, to
    mielibyscie prawo byc wsciekli, ale jedyna walaka to lepsza praca, nizsze
    ceny... tylko ze jakby wlasciciel tego rozlozyl wam kolczatke na podjezdzie, to
    juz kiepsko. Wiem wiem, porownanie srednie, ale jakos innego nie potrafilem
    wymyslec. Chodzi mi tylko o zwrocenie uwagi na sprawe :(

    KUBA