  • 1. Data: 2004-09-13 18:51:16
    Temat: Jak zablokować sprzedaż długu ?
    Od: "black_bull" <b...@g...pl>

    Czy istnieją jakieś sposoby aby uniemożliwić sprzedaż długu ? Wieżyciel Sp. z
    o.o. likwiduje z końcem roku działalność i w związku z tym prawdopodobnie
    sprzeda wieżytelności (dłużnik osoba fizyczna,długi powstały w spółce cywilnej
    przez nieuczciwych wspólników). Wieżyciel ma wyrok sądowy jednak komornik nie
    był w stanie wyegzekować należności z majątku wspólnika.

  • 2. Data: 2004-09-13 19:48:47
    Temat: Re: Jak zablokowa=E6 sprzeda=BF d=B3ugu ?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    >Wieżyciel Sp. z

    Czy ta firma zajmuje się budową wież ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-09-13 20:00:00
    Temat: Re: Jak zablokować sprzedaż długu ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "black_bull" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieją jakieś sposoby aby uniemożliwić sprzedaż długu ?

    niestety, dłużnik nie ma wpływu na to, co wierzyciel ze swoją
    wierzytelnością zrobi. Ale z drugiej strony co za różnica, kto będzie
    dochodził?

  • 4. Data: 2004-09-13 20:47:10
    Od: b...@g...pl

    > niestety, dłużnik nie ma wpływu na to, co wierzyciel ze swoją
    > wierzytelnością zrobi. Ale z drugiej strony co za różnica, kto będzie
    > dochodził?

    Miałem nadzieję że po zlikwidowaniu firmy wierzyciela będzie po sprawie.

  • 5. Data: 2004-09-13 22:48:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, black_bull wrote:

    >+ Czy istnieją jakieś sposoby aby uniemożliwić sprzedaż długu ?

    Zależy jak dług powstał.
    Dla "typowego długu" - AFAIK tak, trzeba *w umowie* zastrzec
    zakaz cesji... znaczy trzeba to zrobić "przed" a nie "po" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-14 09:49:33
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik b...@g...pl napisał:

    > Miałem nadzieję że po zlikwidowaniu firmy wierzyciela będzie po sprawie.

    A jak się nadzieje to my mamy ...
    Przykro mi ;)

    ytuł IX. ZMIANA WIERZYCIELA LUB DŁUŻNIKA

    DZIAŁ I. ZMIANA WIERZYCIELA

    Art. 509. § 1. Wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść
    wierzytelność na osobę trzecią (przelew), chyba że sprzeciwiałoby się
    to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania.
    § 2. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z
    nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki."

    Podejrzane w kodeksie cywilnym ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 7. Data: 2004-09-14 20:15:22
    Od: "black_bull" <b...@g...pl>

> [...]
    > § 2. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z
    > nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki."

    Mam pytanie odnośnie "Ustawy o ochronie danych osobowych" Rok czy dwa lata temu
    można było wierzyciela ją postraszyć. Czy jest to dalej aktualne ?

    Pozdrawiam
    black_bull

  • 8. Data: 2004-09-14 23:09:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mam pytanie odnośnie "Ustawy o ochronie danych osobowych" Rok czy dwa lata
    temu
    > można było wierzyciela ją postraszyć. Czy jest to dalej aktualne ?

    Raczej nie. jest podobno jakieś precedensowe orzeczenie w tej sprawie niby
    zabraniające przekazywania danych osobowych, ale po pierwsze jest
    nieprawomocne chyba, a po drugie jest na tyle kontrowersyjne, ze raczej się
    nie utrzyma moim zdaniem.