  • 1. Data: 2004-09-13 18:46:48
    Temat: Alimenty - nie typowa sprawa PROSZE O INFO !!
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    Witam

    Mam do Was drodzy grupowicze pewne pytanie.

    Moja znajoma znajduje sie obecnie w trudnej sytuacji. Ma ona 18 lat,
    uczy sie w Technikum Ekonomicznym ( szkoła dzienna - państwowa ). Niestety
    jej rodzice znajduja się za granicą kraju ( Włochy i Niemcy ). Ani matka ani
    ojciec nie dają znaku życia a co z tym zwiazane nie podają żadnych
    pieniędzy.
    Sytuacja jest na tyle cieżka iż moja znajoma wraz z siostra nie maja
    żadnego źródła dochodów. Jej siostra ma 20 lat obecnie nie uczy sie i nie
    pracuje. Głównym najemca ich mieszkania jest ich ojciec, ktory od 15 lat nie
    był w Polsce. Mieszaknie to jest już dosyć mocno zadłuzone.
    Rodzice nie dają znaków jakiejkolwiek chęci pomocy materialnej już od
    ponad roku.

    Sytucaj jest na tyle trudna iż zaproponowałem znajomej aby ubiegała się o
    coś w stylu alimentów - nie znam się na tym kompletnie gdyż nigdy nie miałem
    z czymś choćby podobnym doczynienia.

    CO WY ZNAWCY PRAWA PROPONUJECIE ZROBIC W TAKIEJ SYTUACJI - CZY JEST SENS
    UBIEGANIA SIE O JAKAS POMOC Z UZREDOW ???
    JESLI TAK TO W JAKĄ STRONĘ SIĘ KIEROWAĆ I OD CZEGO ZACZĄĆ ZAŁATWIANIE SPRAW.

    WEDLUG MNIE TO POWINNO BYC TAK ZE PANSTWO BEDZIE PLACIC ALIMENTY DLA DZIECI
    ( PRZYNAJMNIEJ DLA OSOBY UCZACEJ SIE ) A WSZYSTKO BEDZIE SZLO NA RACHUNEK
    RODZICOW.

    CO WY O TYM MYSLICIE ???

    CZEKAM NA JAKIES W MIARE KONKRETNE ODPOWIEDZI CO I JAK ZACZĄC ZALATWIAC.

    SERDECZNIE DZIEKUJE

    ADRIAN

  • 2. Data: 2004-09-13 18:49:10
    Temat: Re: Alimenty - nie typowa sprawa PROSZE O INFO !!
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    przegladalem archiwum ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi

    pozdr

    Adrian

  • 3. Data: 2004-09-13 19:59:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Proponuję spacer do Sądu Rodzinnego i poproszenie o poradę. Co do zasady
    będą to alimenty. Ale trzeba by było dokładnie poznać sprawę.