eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak wycofac sie z notarialnej umowy przedwstepnej sprzedazy mieszkania? › Jak wycofac sie z notarialnej umowy przedwstepnej sprzedazy mieszkania?
  • Data: 2006-04-13 16:56:28
    Temat: Jak wycofac sie z notarialnej umowy przedwstepnej sprzedazy mieszkania?
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    podpisalem w formie notarialnej umowe przedwstepna sprzedazy mieszkania
    (tzn. ja jestem kupujacy) i zaplacilem zadatek. Niestety, z pewnych
    osobistych powodow chce sie teraz wycofac. Nawet juz spisalem zadatek
    na straty - moj blad, moja wina, ponosze konsekwencje finansowe. Jednak
    poniewaz umowa byla w formie notarialnej, to istnieje mozliwosc, ze
    sprzedajacy poda mnie do sadu i zazada spelnienia przeze mnie
    przyrzeczenia kupna mieszkania. Czy mam racje? Co mi konkretnie moze
    grozic od strony prawnej, poza oczywista strata zadatku? Nie ma w ogole
    informacji o konsekwencjach wycofania sie kupujacego (poza walkowanym
    zadatkiem), wszedzie tylko pelno o tym, ze mozna od sprzedajacego zadac
    na drodze sadowej przeniesienia wlasnosci. Czyli krotka pilka - ja jako
    kupujacy chce sie wycofac, z mojej winy, bez zadnych roszczen.
    Sprzedajacemu zostaje zadatek, wiec moim zdaniem i tak wychodzi na
    swoje, zwl. ze to mieszkanie przy obecnym boomie szybko sprzeda.
    Jednak strasznie sie boje, co by bylo gdyby podal mnie do sadu o np
    jakies wysokie odszkodowanie? :((((
    Prosze o porade, co mam zrobic?