  • 1. Data: 2006-04-13 16:56:28
    Temat: Jak wycofac sie z notarialnej umowy przedwstepnej sprzedazy mieszkania?
    Od: k...@v...pl

    Witam,

    podpisalem w formie notarialnej umowe przedwstepna sprzedazy mieszkania
    (tzn. ja jestem kupujacy) i zaplacilem zadatek. Niestety, z pewnych
    osobistych powodow chce sie teraz wycofac. Nawet juz spisalem zadatek
    na straty - moj blad, moja wina, ponosze konsekwencje finansowe. Jednak
    poniewaz umowa byla w formie notarialnej, to istnieje mozliwosc, ze
    sprzedajacy poda mnie do sadu i zazada spelnienia przeze mnie
    przyrzeczenia kupna mieszkania. Czy mam racje? Co mi konkretnie moze
    grozic od strony prawnej, poza oczywista strata zadatku? Nie ma w ogole
    informacji o konsekwencjach wycofania sie kupujacego (poza walkowanym
    zadatkiem), wszedzie tylko pelno o tym, ze mozna od sprzedajacego zadac
    na drodze sadowej przeniesienia wlasnosci. Czyli krotka pilka - ja jako
    kupujacy chce sie wycofac, z mojej winy, bez zadnych roszczen.
    Sprzedajacemu zostaje zadatek, wiec moim zdaniem i tak wychodzi na
    swoje, zwl. ze to mieszkanie przy obecnym boomie szybko sprzeda.
    Jednak strasznie sie boje, co by bylo gdyby podal mnie do sadu o np
    jakies wysokie odszkodowanie? :((((
    Prosze o porade, co mam zrobic?

  • 2. Data: 2006-04-13 17:58:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    k...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > na drodze sadowej przeniesienia wlasnosci. Czyli krotka pilka - ja jako
    > kupujacy chce sie wycofac, z mojej winy, bez zadnych roszczen.

    Sprzedający może również żądać zawarcia umowy przyrzeczonej, czyli
    zawarcia umowy, czego konsekwencją będzie że kupisz to mieszkanie. Choć
    wątpię by sprzedający tego chciał.

> [...]
    > swoje, zwl. ze to mieszkanie przy obecnym boomie szybko sprzeda.
    > Jednak strasznie sie boje, co by bylo gdyby podal mnie do sadu o np

    Odszkodowanie też może być, za szkodę jaka wynikła dla niego z zawarcia
    umowy przedwstępnej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-04-13 18:09:59
    Od: k...@v...pl

    Ale zalózmy ze nie mam pieniedzy na to mieszkanie - czy
    sprzedajacy moze zadac ode mnie zebym wzial kredyt?? Czy w
    jakis inny sposób wyegzekwowac naleznosc za mieszkanie;)
    Przeciez zebym kupil te chate to musze miec za co. W umowie
    wprawdzie jest napisane ze zaplata nastapi za pomoca kredytu - czy
    w tym momencie jestem zobligowany do jego zaciagniecia? A co jesli,
    termin zawarcia umowy przyrzeczonej minie a ja nie kupie?

  • 4. Data: 2006-04-13 18:18:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    k...@v...pl napisał(a):

    > Ale zalózmy ze nie mam pieniedzy na to mieszkanie - czy
    > sprzedajacy moze zadac ode mnie zebym wzial kredyt??

    Pewnie że nie.
    Przeniesie na ciebie własność nieruchomości i będzie miał na ciebie
    wyrok zasądzający określoną kwotę tytułem ceny.
    Potem czeka go normalna egzekucja komornicza, nawet w razie konieczności
    z tego mieszkania :).
    Dlatego myślę że takie działanie sprzedającego byłoby mało sensowne.

  • 5. Data: 2006-04-13 19:05:53
    Od: k...@v...pl

    Heh, a to dopiero bzdura by byla ;) No nic, mam nadzieje, ze cala
    sprawa skonczy sie dla mnie bez zbytnich perturbacji.. Koniec koncow
    sprzedajacy i tak jest o konkretna sume do przodu, wiec musialby byc
    wyjatkowo msciwy zeby jeszcze z tego afere robic. A mieszkanie i tak
    sprzeda i tak.

  • 6. Data: 2006-04-14 12:20:00
    Temat: Re: Jak wycofac sie z notarialnej umowy przedwstepnej sprzedazy
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Sprzedający może również żądać zawarcia umowy przyrzeczonej, czyli
    > zawarcia umowy, czego konsekwencją będzie że kupisz to mieszkanie. Choć
    > wątpię by sprzedający tego chciał.
    nie jest chyba takie łatwe. Ostatnio czytałem wątek na forum muratora o
    firmie(ach) która sprzedaje tanio działki. Ale do ceny działki trzeba doliczyć
    drugie tyle na poprowadzenie mediów przez sprzedającego. Wszystko łącznie z
    terminem wykonania określone w umowie notarialnej. I od paru lat oczywiście
    nie mogą się doczekać na te media. A sprzedający nadal sprzedaje działki od
    czasu do czasu zmieniając nazwy firm. Kupcy jakoś nie mogą wyegzewkować
    zapisów, dodatkowo sprzedający nie zgodził się np na doprowadzenie prądu do
    działek