  • 1. Data: 2004-12-06 09:03:49
    Temat: Wyrok nakazowy
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Zastanawiam sie, jak dziala sadownictwo w tym kraju, skoro bez udzialu stron
    i jakiejkolwiek mozlwosci wytlumaczenia sie zasadzony zostaje wyrok, po czym
    dostarczany jest on poczta. W dodatku nie do rak wlasnych, a odebrany przez
    osobe mieszkajaca w tym samym lokum.

    Otrzymane pismo podaje, ze wydzial grodzki bez udzialu stron uznaje osobe
    winna (art. 286 par. 3 kk) i wymierza kare grzywny (30 stawek dziennych po
    20 zl).

    Oczywiscie bedzi odwolanie, poniewaz za skandal uwazana moz byc sytuacja, w
    ktorej prokuratura stawia zarzuty oparte o zeznania wylacznie
    "poszkodowanego", nie przypatrujac sie zeznaiom i dowdom "podejrzanego", a
    nastepnie z urzedu zasadza wyrok. Tutaj pytanie do znajacych temat:
    odwolanie w formie pisemej musi zawierac jakies konretne rzeczy, czy nalezy
    tylko podac nr sprawy? Bede wdzieczny za informacje.

    shi

  • 2. Data: 2004-12-06 09:21:07
    Temat: Re: Wyrok nakazowy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur "Shiva" Włodarczyk pisze:

> [...]
    > winna (art. 286 par. 3 kk) i wymierza kare grzywny (30 stawek dziennych po

    No przeciez tak jest o wiele taniej i prosciej..
    Watpliwosc budzi jedynie "skutek doreczenia", gdy odbierze ktos
    "dla syna" i odda za miesiac..

> [...]
    > odwolanie w formie pisemej musi zawierac jakies konretne rzeczy, czy
    > nalezy tylko podac nr sprawy? Bede wdzieczny za informacje.

    Zwroc uwage, ze tu nie chodzi o to, czy cie wysluchano, tylko czy masz
    jakies zarzuty. Jesli druga strona powiedziala nieprawde - no to masz..

    A to, ze cie nie wysluchali... no to wysluchaja teraz.. i o co chodzi ?
    wyrok nie jiest przeciez prawomocvny..
    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-12-06 09:44:11
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" wrote:

    > A to, ze cie nie wysluchali... no to wysluchaja teraz.. i o co chodzi ?
    > wyrok nie jiest przeciez prawomocvny..

    Wysuchaja, jesli bedzie rozprawa, bo jesli nie wniose sprzeciwu, to przeciez
    nakaz karny ulega wykonaniu jako prawomocny wyrok skazujacy (art. 507 kpk).

    Czy tak jest taniej? No wiem. Nie zrobiles nic zlego, masz czyste sumienie,
    natomiast prokuratora bazujac wylacznie na zeznaniach typka (to jedny w
    zasadzie dowod) przysyla takie pismo. To chyba lepiej "drozej", ale miec
    mozliwosc obrony i przedstawienai swoich racji.

    shi

  • 4. Data: 2004-12-06 09:49:23
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Artur "Shiva" Włodarczyk wrote:
> [...]
    > zostaje wyrok, po czym dostarczany jest on poczta. W dodatku nie do
    > rak wlasnych, a odebrany przez osobe mieszkajaca w tym samym lokum.

    Na tym wlasnie polega postepwanie nakazowe. Nie ma rozprawy, wszystko
    rozstrzyga sad, na posiedzeniu na podstawie materialow zebranych w
    dochodzeniu.

    W praktyce sprowadza sie to do tego : spraw takich jest duzo, wiec gdy
    oskarzony nie wniesie sprzeciwu wyrok uprawomocni sie (i trzeba bedzie
    zaplacic grzywne), natomiast wniesienie sprzeciwu ma skutek kasacyjny i
    spowoduje rozpoznanie sprawy w trybie normalnym (co automatycznie powoduje
    wiecej roboty, w jakich drobnych sprawach). Jest jednak duza grupa osob,
    ktore sprzeciwu nie wnosza i stad sady maja mniej roboty.

    > Otrzymane pismo podaje, ze wydzial grodzki bez udzialu stron uznaje
    > osobe winna (art. 286 par. 3 kk) i wymierza kare grzywny (30 stawek
    > dziennych po 20 zl).

    Mozliwe.

> [...]
    > znajacych temat: odwolanie w formie pisemej musi zawierac jakies
    > konretne rzeczy, czy nalezy tylko podac nr sprawy? Bede wdzieczny za

    Masz 7 dni na wniesienie sprzeciwu od dnia doreczenia wyroku. Przedmiotem
    zaskarzenia moze byc caly wyrok lub jego czesc (dotyczaca roszczenia
    cywilnego, a takze jednego lub niektorych zarzucanych oskarazonemu czynow).
    Jak juz pisalem wczesniej, wniesienie sprzeciwu ma skutek kasacyjny, a wiec
    powstaje taki stan prawny, jakby wyrok nie zostal wydany. Sprawa zostanie
    skierowana do pierwszej instancji, ale uwaga : w postepwaniu tym moze ostac
    orzeczona kara surowsza (nie obowiazuje zasada "reformationis in peius".

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-12-06 09:56:52
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > (to jedny w zasadzie dowod) przysyla takie pismo. To chyba lepiej
    > "drozej", ale miec mozliwosc obrony i przedstawienai swoich racji.

    Wystarczy, ze ktos nie wniesie sprzeciwu (a duzo ludzi nie wnosi) i juz jest
    taniej i (co wazniejsze) szybciej.

    A jak ktos jest niewinny to sie odwola.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-06 10:04:39
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Mithos" wrote:

> [...]
    > ostac
    > orzeczona kara surowsza (nie obowiazuje zasada "reformationis in peius".

    Zdaje sobie z tego sprawe. Zreszta zamierzam zaraz wniesc do prokuratury
    zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa przez "poszkodowanego" (stawianie
    falszywych oskarzen) - nie dam sie zastraszyc. Sklamal odnosnie stanu
    technicznego sprzetu, ktory wylicytowal u mnie na aukcji (policji
    powiedzial, ze jest uszkodzony i nie nadaje sie od uzytku, tymczasem do mnie
    w mailu napisal, ze dziala, tylko jest jakas mala plamka na wyswietlaczu -
    chodzi o urzadzenie z gatunku palmtop). Oczywiscie tego maila juz nie
    dolaczyl do sprawy. Zrobilem to ja, ale jak widac sad dowodow "osakrzonego"
    nawet nie przejrzal.

    Ale ponawiam pytanie: w jakiej formie nalezy wniesc sprzeciw? Pismenie na
    adres sadu, jasne, ale jak wyglada takie pismo z urzedowego punktu widzenia
    (sa gdzies w necie moze podobne rzeczy)?

    shi

  • 7. Data: 2004-12-06 10:08:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mithos pisze:

    > Wystarczy, ze ktos nie wniesie sprzeciwu (a duzo ludzi nie wnosi) i juz
    > jest taniej i (co wazniejsze) szybciej.
    >
    > A jak ktos jest niewinny to sie odwola.

    Jak juz pisalem edyna watpliwosc co do "uczciwosci"
    takiego postepowania jest zawity termin W POLACZENIU
    ze "skutkiem doreczenia"..

    Wtracasz z dwumiesiecznych wakacji podczas ktorych starsza pani
    nieopacznie odebrala pismo i juz jestes winny i skazany..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-06 10:10:08
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" wrote:

    > Wtracasz z dwumiesiecznych wakacji podczas ktorych starsza pani
    > nieopacznie odebrala pismo i juz jestes winny i skazany..

    Dokladnie, jest to absolutny bezsens. DO RAK WLASNYCH - nie mozna takich
    rzeczy dostarczac w inny sposob.

    shi

  • 9. Data: 2004-12-06 10:16:47
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > Pismenie na adres sadu, jasne, ale jak wyglada takie pismo z
    > urzedowego punktu widzenia (sa gdzies w necie moze podobne rzeczy)?

    Np tutaj mozna cos takiego znalezc:

    http://prawo.hoga.pl/pisma_procesowe/formularze/form
    1_sp.doc

    Podejrzewam, ze na innych portalach takze.

    W sadzie rowniez powinni udzielic Ci informacji.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 10. Data: 2004-12-06 15:16:48
    Od: tierrra <n...@t...com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > No przeciez tak jest o wiele taniej i prosciej..

    Taniej jest skazywac ludzi na smierc postepowaniem nakazowym. A jeszcze
    taniej jest przerabiac Zydow na mydlo bez postepowania nakazowego w
    ogole. Tak nie dziala system wymiaru sprawiedliwosci.

    > Watpliwosc budzi jedynie "skutek doreczenia", gdy odbierze ktos
    > "dla syna" i odda za miesiac..

    Postepowanie nakazowe NIGDY nie bylo, nie jest i nie bedzie legalne
    poniewaz jest odwroceniem do gory nogami fundamentalnych praw
    konstutucyjnych. Ze ten knot przeszedl przez Sejm swiadczy tylko
    osobista korupcja agenta specsluzb Czeszejko-Sochackiego, ktory ten
    bubel przepchal w Sejmie.

    Nonsens postepowania nakazowego polega na tym ze narusza prawo obywatela
    do uczciwego procesu gwarantowanego art 6 Europejskiej Konwencji.
    Patrz wyroki:

    Trzaska versus Poland:
    http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/2000/369.html

    Belziuk vs Poland:
    http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1998/17.html

    oraz

    Niedbala vs Poland:

    http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/2000/359.html

    TRZASKA vs POLAND (25792/94) [2000] ECHR 369 (11 July 2000)

    Sprawa Trzaski co prawda dotyczyla postepowania karnego w zasiegu
    aresztu, nie mniej Strasbourg uznal ze:

    "72. In the applicant's case the courts had been deciding on the
    applicant's detention in his absence and that of his lawyer.
    Consequently, they did not have an opportunity to take a position in
    respect of the arguments on which the prosecutor relied before the court
    in support of the applicant's detention. The court, not having had a
    personal contact with the accused, did not have an opportunity to assess
    properly whether his detention was and remained justified."

    Co to znaczy?

    A no to:

    II. ALLEGED VIOLATION OF ARTICLE 5 § 4 OF THE CONVENTION

    70. The applicant complained that the proceedings concerning review of
    the lawfulness of his detention on remand were not truly adversarial, in
    breach of Article 5 § 4 of the Convention, which reads:

    "Everyone who is deprived of his liberty by arrest or detention shall be
    entitled to take proceedings by which the lawfulness of his detention
    shall be decided speedily by a court and his release ordered if the
    detention is not lawful."

    "79. In conclusion, in the light of the above considerations, the Court
    finds that there has been a violation of Article 5 § 4 of the Convention."

    Gratulacje Idioci z Sadu Wojewodzkiego w Katowicach.

    BELZIUK v. POLAND (23103/93) [1998] ECHR 17 (25 March 1998)

    "11. On 21 April 1993 the Regional Court refused the applicant's
    request to be brought before it, considering that his presence was
    unnecessary, since he had already given a detailed account of the events
    at his trial before the District Court. Moreover, in his written
    statement of appeal he had set out at length his complaints in respect
    of the contested conviction. Furthermore, in its view he had sufficient
    time to submit further observations in writing, if he wished to do so.

    12. On 10 May 1993, after a hearing at which the public prosecutor, but
    not the applicant, was present (see paragraph 14 below), the Regional
    Court dismissed the applicant's appeal."

    Co to znaczy?

    "I. ALLEGED VIOLATION OF ARTICLE 6 §§ 1 AND 3 (c) OF THE CONVENTION

    22. Mr Belziuk maintained that he had been deprived of the right to
    defend himself in person before the Tarnów Regional Court. He also
    submitted that the principle of equality of arms had been violated as he
    had not been granted leave to attend the appeal hearing, whereas the
    public prosecutor had been present at the hearing and made submissions
    to the Regional Court. He relied on Article 6 § 1 in conjunction with
    Article 6 § 3 (c) of the Convention, which provide as relevant:

    "1. In the determination of ... any criminal charge agaist him,
    everyone is entitled to a fair ... hearing ... by [a] ... tribunal
    established by law...

    3. Everyone charged with a criminal offence has the following minimum
    rights:

    (c) to defend himself in person or through legal assistance of his own
    choosing or, if he has not sufficient means to pay for legal assistance,
    to be given it free when the interests of justice so require;"

    a to znaczy ze ...

    "40. In conclusion, having regard to the prominent place held in a
    democratic society by the right to a fair trial, the Court finds a
    violation of Article 6 § 1 taken in conjunction with Article 6 § 3 (c)
    of the Convention."

    Gratulacje Idioci z Sadu Wojewodzkiego w Tarnowie.

    NIEDBALA v. POLAND (27915/95) [2000] ECHR 359 (4 July 2000)

    Sprawa dotyczy co prawda postepowania karnego w zasiegu aresztu, nie
    mniej znaczenie ma wykladnia co prokurator moze a czego nie moze zrobic.
    Tak w ogole, to prokurator nie ma zadnej wladzy sadowniczej. Sprobij
    to wyjasnic Idiotom z Sadu Wojwodzkiego w Katowicach).

    W postepowaniu nakazowym wystepuje prokurator, ktorego postepowanie
    wyglada na przekroczenie uprawnien (z wladzy wykonawczej na wladze
    sadownicza). Nastepuje to moim zdaniem poprzed danie sedziemu "gotowca".

    "B. The Court's assessment

    48. The Court recalls that the role of the officer (PROKURATORA)
    referred to in Article 5 § 3 is to review the circumstances militating
    for and against detention and to decide, by reference to legal criteria,
    whether there are reasons to justify detention and to order release if
    there are no such reasons. Before an "officer" can be said to exercise
    "judicial power" within the meaning of this provision, he or she must
    satisfy certain conditions providing a guarantee to the person detained
    against any arbitrary or unjustified deprivation of liberty (see the
    Schiesser v. Switzerland judgment of 4 December 1979, Series A no. 34,
    pp. 13-14, § 31).

    49. Thus, the "officer" must be independent of the executive and of the
    parties. In this respect, objective appearances at the time of the
    decision on detention are material."

    "55. The Court further notes that the detention orders given by the
    prosecutors on 2 September 1994 and on 21 April 1995 were subsequently
    subject to judicial review, following the applicant's appeals, carried
    out after ten days and six days, respectively. However, this review was
    not automatic as it depended on the application lodged with the court by
    the applicant. Consequently, the fact that judicial review of his
    detention was open to him does not remedy the shortcoming that the
    detention orders were made by the prosecutors. "

    Czyli...

    57. The Court concludes therefore that there has been a violation of
    Article 5 § 3 of the Convention."

    Gratulacje Idioci z Sadu Wojewodzkiego w Katowicach raz jeszcze.

    To tak na poczatek.

    Nie powinno dziwic ze w tych wypadkach rzad polski wyprzedza inne.

    Problem z procedura postepowania nakazowego jest nastepujacy.

    1. Oskarzony nie wystepuje w sprawie dopiero do momentu "doreczenia"
    "wyroku". Przypomnijmy: sad nie PROPONUJE SKAZAC, a SKAZUJE obywatela,
    bez jego uczestnictwa i wiedzy. Prawny nonsens. Patrz wyroki wyzej.
    Sad/prokuratura ma obowiazek powiadomic o zarzutach PRZED wyrokiem.

    Dodaktowy nonsens to "doreczenie" "zarzutu"/wyroku.

    2. "Skazany" ma prawo uczstniczyc w postepowaniu przeciwko niemu.
    Jednostronne decyzje sadu (rozprawy/posiedzenia) na podstawie pism
    prokuratury (bez udzialu oskarzonego, ba, bez jego wiedzy) sa niewazne.
    Sedzia w Twoim wypadku to DUPA prawna. Jak tez prokurator i policjant.

    Wyglada na to ze w Polsce panuje przekonanie ze Ziemia jest plaska,
    tylko dlatego ze tak kazdy sedzia dookola uwaza.

    Mysle ze powinienes zlozyc wmiosek o pozbawienie sedziego prawa
    wykonywania zawodu powolujac sie na powyzsze sprawy. Rowniez wniosek o
    pozbawienie prokuraora prawa wykonywania zawodu prawnika daloby sygnal
    ze Ziemia plaska nie jest juz od dawna.