  • 1. Data: 2005-01-10 14:09:52
    Temat: Jak to jest ze zmianami regulaminu
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak to jest z umowami ?
    Podpisałem z POLKOMTELem umowę promocyjna na świadczenie usług
    telekomunikacyjnych. Jak zapewne wiecie Oni teraz zmieniają regulamin
    tłumacząc się zmiana Prawa Telekomunikacyjnego, choć nie jest tak do końca.
    Zmienili miedzy innymi artykuł dotyczący kaucji. Teraz mogą zażyczyć sobie w
    każdej chwili zażyczyć kaucji ( nawet 7600 PLN ) a w momencie gdy ja
    podpisywałem umowę mogli tej kaucji zażądać tylko w momencie podpisywania
    umowy. Takie działanie nie podoba mi się więc napisałem do nich pismo że nie
    akceptuje tej zmiany w regulaminie.A w odpowiedzi otrzymałem iż zgodnie z
    art 57 ust. 6 będę musiał zapłacić karę umowną . Tak na prawdę nie chciałbym
    rozwiązywać z nimi umowy, ale nie podoba mi się to ich zagranie z kaucją bo
    tam w Polkomtelu mają niezły bajzel i nie chciałbym przez ich kolejną
    pomyłkę zapłacić kaucji np 7600 PLN. Z tego co mi się wydaje to zgodnie z
    Art 59 ust 2 to nie przysługuje im roszczenie odszkodowawcze. Przecież to
    oni zmieniają regulamin więc nastąpi rozwiązanie umowy z winy Polkomtela
    więc nie powinno im przysługiwać żadne roszczenie.

    Art 57 ust.6

    W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym
    o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
    roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub
    przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w
    umowie nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi
    przyznanej
    abonentowi.

    Art 59 ust 2

    Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta
    o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem
    co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych
    zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że
    w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych
    nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

    Więc jak to jest ? Który z tych przepisów jest ważniejszy ?

    Już mam dość przejść z plusem ( o wcześniejszych możecie poczytać w archiwum
    z listopada ). Więc chciałbym wiedzieć jak to jest.

    Pozdrawiam

    Jarosław Grolik

  • 2. Data: 2005-01-10 15:53:22
    Temat: Re: Jak to jest ze zmianami regulaminu
    Od: "Marcin" <m...@N...com>

    a czy zauważyłeś, że POLKOMTEL w swoich odpowiedziach wogóle nie
    ustosunkowuje się do Art 59 ust 2 mimo, że zgodnie z tym artykułem zawarł
    informacje na osotanich fakturach ??? ot taka taktyka prawnika, widzi tylko
    Art 57 ust.6, który tu nie ma zastosowania.

    Marcin

    Użytkownik "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:cru2j6$38t$1@nemesis.news.tpi.pl...