  • 1. Data: 2005-01-10 11:54:25
    Temat: Co mam z tym zrobić?
    Od: "Aga" <f...@p...onet.pl>

    Mam następującą sptawę:

    W grudniu 1999r zrobiłam na moim koncie ROR debet w wysokości 7500zł. W
    kwietniu 2000 roku byłam wezwana na policję na przesłuchanie.
    W sierpniu 2000 roku otrzymałam z sądu cywilnego wyrok nakazujący mi zapłatę
    powyższej kwoty. W kwietniu 2002 roku moje wynagrodzenie
    zajął komornik. W tej chwili mam podpisaną ugodę z bankiem i spłacam osobiście,
    bez pośrednictwa komornika, odsetki (należność główna
    jest już uregulowana).
    W ubiegły piątek otrzymałam z sądu, wydział karny wyrok nakazowy, w którym jako
    karę wymierzono mi 70 stawek dziennych grzywny, każda
    w wysokości 15zł. Z kosztów procesu zostałam zwolniona.
    I teraz moje pytanie: czy da się z tym cokolwiek tematem zrobić, czy lepiej
    zapłacić grzywnę i więcej nie walczyć? Kolejne pytanie, choć
    odpowiedź nasuwa się sama: czy informacja o wyroku będzie w moich papierach i
    będzie ona do wglądu? A jeżeli tak to po jakim czasie ulega,
    i czy wogóle, to jakiemuś wyczyszczeniu? Kolejne pytanie: gdzie taka informacja
    jest przekazywana?
    A może istnieje możliwość zmiany wyroku, czy też przesunięcia tej sprawy w taki
    sposób aby została zakwalifikowana jako sprawa cywlina.
    Owszem na wyroku mam informację o możliwości odwołania się, ale zupełnie nie
    wiem jak się do tego zabrać.
    Chciałabym dodać, że nie bardzo przypominam sobie abym dostała jakiekolwiek
    zawiadomienie na temat terminu rozprawy. I kolejne pytanie:
    Czy można sprawdzić gdzieś czy takie zawiadomienie zostało do mnie wysłane i
    kiedy?

    Bardzo Was proszę o pomoc
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2005-01-10 13:40:22
    Temat: Re: Co mam z tym zrobić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aga" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    No, odwoływać się, to nie bardzo widzę sens.

  • 3. Data: 2005-01-11 06:20:34
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Aga":

> [...]
    > w wysokości 15zł. Z kosztów procesu zostałam zwolniona.
    > I teraz moje pytanie: czy da się z tym cokolwiek tematem zrobić, czy

    Można zaplacić grzywnę, można ją odpracować (wnosić o zamiane na pracę
    społecznie użyteczną).

> [...]
    > będzie ona do wglądu? A jeżeli tak to po jakim czasie ulega,
    > i czy wogóle, to jakiemuś wyczyszczeniu? Kolejne pytanie: gdzie taka

    DO Krajowego Rejestru Karnego. Będzie tam chyba przez pięć lat (niech
    karniści mnie poprawią jeśli się mylę).

    > A może istnieje możliwość zmiany wyroku, czy też przesunięcia tej sprawy w
    > taki
    > sposób aby została zakwalifikowana jako sprawa cywlina.

    Przesunięcia - nie.

    > Owszem na wyroku mam informację o możliwości odwołania się, ale zupełnie
    > nie
    > wiem jak się do tego zabrać.

    Napisać sprzeciw. Też nie widzę sensu, dojada tylko koszty rozprawy.

> [...]
    > zawiadomienie na temat terminu rozprawy. I kolejne pytanie:
    > Czy można sprawdzić gdzieś czy takie zawiadomienie zostało do mnie wysłane

    Bo nie było rozprawy. Sąd rozpatrzył sprawę na posiedzeniu niejawnym bez
    udziału stron, przecież nie było żadnych wątpliwości, więc rozprawa była
    zbędna.

    Pzdr,

    Marek